راهکار برای رفع خطای صفحه سبز مرگ در ویندوز 10

کدخبر: 12897
روش رفع خطای صفحه سبز مرگ در ویندوز ، از مواردی است که کاربران زیادی را گرفتار کرده است. حتما برای شما هم  هنگام خراب شدن ویندوز در رایانه صفحه آبی مرگ (BSOD) ظاهر می شودشده است.
راهکار برای رفع خطای صفحه سبز مرگ در ویندوز 10

تیم ایتی مایتی – راهکار برای رفع خطای صفحه سبز مرگ در ویندوز 10

 

روش رفع خطای صفحه سبز مرگ در ویندوز ، از مواردی است که کاربران زیادی را گرفتار کرده است. حتما برای شما هم  هنگام خراب شدن ویندوز در رایانه صفحه آبی مرگ (BSOD) ظاهر می شودشده است.
صفحه سبز مرگ ویندوز ۱۰ نوع جدیدی از صفحه برای خطا است که ممکن است در ویندوز ۱۰ با آن روبرو شوید. این خطا فقط در صورتی که نسخه insider preview ویندوز ۱۰(نسخه های آزمایشی سیستم عامل ویندوز)  را اجرا کنید ، ظاهر می شود .

ساعت هوشمند HK9 Pro

hk9 pro itmait ای تی مای تی ساعت هوشمند ارسال رایگان

در واقع این همان صفحه آبی مرگ است و همان پیام های خطا را نشان می دهد. به عبارت دیگر هر چیزی که باعث می شود یک صفحه آبی رنگ در نسخه معمولی ویندوز ۱۰ ایجاد شود ، باعث می شود صفحه سبز مرگ در نسخه insider preview ویندوز ۱۰ ایجاد شود.
تنها تفاوت آنها این است که نمایش صفحه سبز به شما می‌گویند که شما از نسخه آزمایشی ویندوز استفاده می کنید و به جای رنگ آبی زمینه ای سبز دارد . رنگ سبز نشان می‌دهد که این خطا توسط یک خطا و ناپایداری در ویندوز ۱۰ ایجاد شده است.

Microsoft releases a Windows 10 Insider update just to see how quickly it can release them | TechBriefly
نسخه آزمایشی ویندوز معمولاً دارای خرابی و اشکالاتی هستند که در نسخه نهایی ویندوز ۱۰ آنها را تجربه نمی کنید.
مایکروسافت گاهی اوقات درباره خطاهای ” صفحه سبز” هشدار می دهد که نسخه آزمایشی ویندوز ممکن است هنگام اجرا، با آن روبه رو شود.
اگر صفحه سبز مرگ (GSOD) را در رایانه شخصی خود مشاهده نمودید این یک علامت است که از نسخه آزمایشی ویندوز  ۱۰ در رایانه خود استفاده می کنید.
صفحه سبز مرگ می‌تواند یک اشکال در ساختار و یا یک مشکل عمیق تر برای سخت افزار و درایور رایانه شخصی شما باشد. تا زمانی که به نسخه پایدار ویندوز ۱۰ برگردید ، مطمئنا نمی توانید بفهمید مشکل از کجاست.

در این مقاله به معرفی و بررسی صفحه سبز مرگ در ویندوز ۱۰ و راه های برطرف کردن آن پرداخته ایم تا شما را در برطرف کردن این مشکل در رایانه یاری کنیم.

راه های رفع خطای صفحه سبز مرگ در ویندوز ۱۰

قبل از رفع خطای صفحه سبز مرگ در  ویندوز ۱۰ ابتدا به داده های مهم خود را در جای دیگری ذخیره کنید ، سپس می‌توانید برای برطرف کردن این خطا راه حل های زیر را امتحان کنید.رفع خطای صفحه سبز مرگ در ویندوز ۱۰

1. همه لوازم جانبی را قطع کنید.

لوازم جانبی متصل به رایانه ممکن است باعث ایجاد خطاهای سخت افزاری و در نهایت صفحه مرگ شود. برای برطرف کردن این خطا ابتدا همه لوازم جانبی رایانه را از آن جدا کرده و رایانه شخصی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید .
اگرچه ممکن است این راه حل برای برای برطرف کردن خطای صفحه سبز مرگ یک راه درجه سوم به نظر برسد ، اما باید آن را امتحان کنید ، زیرا برخی از کاربران  تأیید کردند که این اقدام ساده مشکل را حل نموده است. در صورت رفع مشکل لوازم جانبی را یکی یکی مجددا وصل کنید تا مشخص شود اختلال مربوط به کدامیک است.

2. درایورها را بروز رسانی کنید.

Windows 10 Coprocessor driver missing – Abitsupport Computer Repair, Website Design, Photography Services, Mac Repair

اگر به دلیل خطای صفحه مرگ به هیچ وجه نمی توانستید به ویندوز دسترسی پیدا کنید ، حالت Safe Mode را وارد کنید.
برای شروع تعمیر خودکار چندین‌بار کامپیوتر خود را ریستارت کنید.
گزینه‌های رفع اشکال (Troubleshoot) –> گزینه های پیشرفته راه اندازی سیستم را انتخاب کنید و بر روی دکمه ریستارت کلیک کنید. هنگامی که رایانه مجدداً راه‌اندازی شد گزینه Safe Mode with Networking را انتخاب کنید.
همچنین می‌توانید با نگه داشتن شیفت و انتخاب گزینه ریستارت از Power گزینه Safe Mode را بزنید.
در قسمت منوی مدیریت درایورها ،  همه درایورهایی که علامت تعجب زرد رنگ دارند مجددا نصب کنید.
رایانه  را مجدداً ریستارت کنید و ببینید آیا خطای صفحه مرگ رفع شده است یا خیر.
اگر به روز رسانی درایورها به صورت دستی برایتان کمی خسته کننده به نظر می رسد می توانید با استفاده از یک نرم افزار هایی که برای بروزرسانی خودکار درایورها وجود دارند استفاده کنید. این نرم افزارها با چند کلیک تمام درایورها را به روزرسانی می کنند.

3.  آنتی ویروس را حذف کنید.

What's the Difference Between Windows Defender, Windows Security, and Microsoft Security Essentials? - Ask Leo!

اگر از نرم‌افزار آنتی ویروس در رایانه استفاده می کنید ، آن را  حذف نموده و به جای آن از آنتی ویروس ویندوز Defender استفاده کنید .
شما باید علاوه بر حذف نرم افزار آنتی ویروس از ابزارهای اختصاصی حذف استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام فایل ها و پوشه های مرتبط با برنامه حذف شده اند.
گاهی اوقات آنتی ویروس می تواند باعث ایجاد خطای صفحه مرگ شود ، پیشنهاد می کنیم از یک آنتی ویروس متفاوت استفاده کنید.

4. ویندوز  را برای رفع خطای صفحه سبز مرگ در ویندوز ۱۰ تعمیر کنید.

Fixed] Getting Files Ready for Installation Stuck at 0%, 1%, 10%, 100% - EaseUS

۱.  برای برطرف کردن خطای صفحه سبز مرگ در ویندوز 10 فایل های ویندوز را از مایکروسافت بارگیری کرده و آن را بر روی دیسک قابل بوت یا یک USB قابل بوت قرار دهید .
۲. دیسک قابل بوت را در رایانه شخصی خود وارد کرده و رایانه را ریستارت کنید ، رایانه از شما سوال می کند که آیا می خواهید از شیوه بوت استفاده کنید یا خیر.
اگر بنا به دلایلی از دیسک استفاده نمی کنید بایوس خود را باز کنید و تنظیمات مربوط به  بوت را پیدا کنید . درایو دی وی دی  یا یو اس بی خود را در بالای دستورات بوت قرار داده و رایانه خود را ریستارت کنید.
۳. پس از نصب ویندوز بر روی گزینه عیب یابی در یکی از گوشه ها کلیک کنید.
۴. روی گزینه تعمیر رایانه خود کلیک نموده و گزینه ی Advanced را باز کنید ، سپس گزینه Startup Repaire را انتخاب کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

گاهی اوقات نیز خطا مربوط به اختلالی در اتصال رم است . اتصالا رم در سوکت مربوط و سایر اتصالات قطعات به مادربورد را چک کنید .
امیدوارم با این راهکارها مشکل صفحه مرگ حل شده و بتوانید از ویندوز 10 بدون مشکل استفاده کنید . به تجربه اگر هیچکدام از راه حل های فوق نتیجه نداده بهتر است یک نسخه نهایی و پایدار ویندوز را نصب کنید .
ترفندهای فوق صرفا مربوط به ویندوز 10 نیست و هنگام بروز صفحه مرگ آبی در ویندور 7 یا ویندوز 8 نیز می توانید همین موارد را امتحان کنید.

راهکار برای رفع خطای صفحه سبز مرگ در ویندوز 10

نظر یادتون نره