بررسی گوشی شیائومی ایکس 3 پرو

کدخبر: 635

شرکت پوکو اکنون دو گوشی هوشمند جدید پوکو F3 و پوکو ایکس 3 پرو را روانه‌‌ بازار کرده است. و همانطور که از نامش پیداست، X3 پرو برادر سرسخت پوکو X3 است. این دو میان رده با صفحه نمایش 120 هرتز، تراشه های درجه یک، بلندگوهای استریو، باتری های بزرگ به ارتفاعات جدید می رسند.

بررسی گوشی شیائومی ایکس 3 پرو

گوشی POCO X3 Pro تاییدیه NBTC را دریافت کرد - گوشی هوشمند شیائومی

شرکت پوکو اکنون دو گوشی هوشمند جدید پوکو F3 و پوکو ایکس 3 پرو را روانه‌‌ بازار کرده است. و همانطور که از نامش پیداست، X3 پرو برادر سرسخت پوکو X3 است. این دو میان رده با صفحه نمایش 120 هرتز، تراشه های درجه یک، بلندگوهای استریو، باتری های بزرگ به ارتفاعات جدید می رسند. در این مقاله گوشی پوکو ایکس 3 پرو را به همراه چیپست اسنپدراگون 860 بررسی می‌کنیم.

Poco X3 Pro در بالای Poco X3 NFC ساخته شده و هر دو شبیه یکدیگر هستند. نسخه پرو از سخت افزار بسیار بهتری استفاده می کند – این اولین گوشی است که با تراشه اسنپدراگون 860 کار می کند. دقیقاً مانند پوکو ایکس 3 NFC، پوکو ایکس 3 پرو دارای درجه IP53 برای محافظت در برابر گرد و غبار و مقاومت در برابر پاشش است، صفحه نمایش 6.67 اینچ IPS LCD با رزولوشن 1080p و پشتیبانی از نرخ تازه سازی 120 هرتز و همان باتری 5160 میلی آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 33W است. همچنین بلندگوهای استریو، اسلات microSD ،NFC، بلستر IR و حتی جک 3.5 میلی متری نیز در اختیار شما قرار می گیرد. در ادامه با مشخصات فنی پوکو ایکس 3 پرو آشنا خواهید شد.

  • بدنه: 165.3×76.8×9.4 میلیمتر؛ وزن 215 گرم؛ پوشش گوریلا گلس 6 (پنل جلویی)، فریم پلاستیک، رتبه بندی IP53.
  • صفحه نمایش: 6.67 اینچ IPS LCD، نرخ رفرش ریت 120 هرتز، استاندارد HDR، روشنایی 450 نیت، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، تراکم 395ppi.
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 860؛ گرافیک Adreno 640.
  • حافظه رم/ذخیره سازی: 6/128 گیگابایت، 8/256 گیگابایت؛ UFS 3.1؛ میکرو اس دی.
  • نرم افزار: رابط کاربری MIUI 12 مبتنی بر اندروید 11
  • دوربین پشتی: اصلی 48 مگاپیکسلی f/1.8، اولتراواید 8 مگاپیکسلی f/2.2، ماکرو 2 مگاپیکسلی و عمق 2 مگاپیکسلی.
  • دوربین جلویی: 20 مگاپیکسل f/2.2.
  • فیلم برداری: دوربین پشتی: 4K@30fps, 1080p@30/120fps, 720p@960fps; gyro-EIS; دوربین سلفی: 1080p@30fps.
  • باتری: 5160 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 33 وات.
  • سایر قابلیت ها: سنسور اثر انگشت، NFC، اسپیکر استریو.

این گوشی همراه یک شارژر 33 واتی و یک کابل USB-A به USB-C به بازار عرضه می‌شود. یک قاب سیلیکونی شفاف نیز وجود دارد که دارای یک پوشش محافظ کوچک برای درگاه USB است. برای طرفداران واقعی پوکو، این جعبه همچنین حاوی دسته ای از برچسب های پوکو است که می توانید روی رایانه، مانیتور، میز کار، خودرو و موارد دیگر قرار دهید.

آی‌تی مای‌تی

طراحی و کیفیت ساخت

این گوشی در 3 نسخه رنگی Metal Bronze ،Frost Blue و Black عرضه می شود. اگر Poco X3 NFC را دیده اید، از قبل همه چیز را در مورد پوکو ایکس 3 پرو می دانید – آنها از نظر بصری یکسان هستند. ساخت این گوشی به روال معمول انجام می شود – یک گوریلا گلس بزرگ صفحه را ایمن نگه می دارد، صفحه عقب از پلاستیک ساخته شده و به زیبایی رنگ آمیزی شده است و به نظر می رسد قاب براق آن نیز پلاستیکی است.

آی‌تی مای‌تی

در کل دارای رتبه بندی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش است. این را با ضد آب اشتباه نکنید. پوکو ایکس 3 پرو احتمالاً در برابر غوطه ور شدن مقاومت نمی کند. قاب پشتی با آرایش دوربین همان چیزی است که پوکو ایکس 3 را با گوشی های ردمی متمایز می کند. این اولین سخت افزاری بود که به صورت منحصر به فرد ساخته شد و باعث شد Pocophone فوراً در بین همتایان خود قابل شناسایی باشد.

این شرکت طرحی تا حدودی پر زرق و برق را انتخاب کرد، اما می خواست که دیده شود و دیده شد. پلاستیک منحنی دارای سه نوار مشخص – دو مات و یک براق در بین است. قسمت براق به اندازه تنظیمات دوربین عریض است و دارای این الگوی راه راه خنک است که علاوه بر قرار دادن آرم بزرگ POCO، نور را نیز به شکلی جالب منعکس می کند.

آی‌تی مای‌تی

تنظیمات دوربین نیز عجیب است – جزیره آن به شکل مستطیل با اضلاع منحنی است. سپس همه چیز در یک دایره خاکستری تیره قرار می گیرد. پیکربندی ضخیم بوده و اگر پوکو ایکس 3 پرو بدون کیف حمل شود، ممکن است روی صندلی یا میز شما بلرزاند. بیایید طرفین گوشی را کمی بیشتر نگاه کنیم. صفحه نمایش 6.67 اینچ IPS LCD جالب ترین چیز در قسمت جلویی است. این یکی از آن پنل های برتر با نرخ تازه سازی 120 هرتز، بریدگی کوچک و رزولوشن معمول فول اچ دی پلاس است. همچنین روی صفحه توسط پوشش گوریلا گلس 6 محافظت می شود.

بعلاوه ، بالای صفحه، یک جلو پنجره مشبک نازک را پیدا می کنید که هدفون/بلندگو استریو را پنهان کرده و یک LED کوچک اطلاع رسانی فقط سفید موجود است. در صفحه اسکنر اثر انگشت وجود ندارد زیرا این پنل OLED نیست بلکه LCD است. سنسور اثر انگشت در سمت راست گوشی قرار گرفته و با دکمه پاور یکپارچه شده است. در سمت راست نیز کلیدهای تنظیم صدا وجود دارد. سینی کارت تنها در سمت چپ است و از نوع هیبریدی است – می توانید یکی از سیم کارت ها را با کارت microSD جایگزین کنید.