ترفندهای جلوگیری از هک شدن تلفن هوشمند

کدخبر: 650

راه ها و ترفندهای زیادی برای جلوگیری از هک شدن تلفن هوشمند وجود دارد . بیشتر افراد تمام اطلاعات خود را درون تلفن های هوشمند خود ذخیره می کنند به همین دلیل هک شدن تلفن هوشمند ممکن است احساسی همانند سرقت از خانه را به آنها بدهد . زیرا این عمل ممکن است نوعی تجاوز به

ترفندهای جلوگیری از هک شدن تلفن هوشمند

تلفن هوشمند LeEco مجهز به 8 گیگابایت رم به زودی رونمایی می‌شود - دیجی رو

راه ها و ترفندهای زیادی برای جلوگیری از هک شدن تلفن هوشمند وجود دارد .
بیشتر افراد تمام اطلاعات خود را درون تلفن های هوشمند خود ذخیره می کنند به همین دلیل هک شدن تلفن هوشمند ممکن است احساسی همانند سرقت از خانه را به آنها بدهد . زیرا این عمل ممکن است نوعی تجاوز به حریم خصوصی تلقی شود .
با توجه به اینکه امروزه تقریبا تمامی افراد دارای گوشی های هوشمند هستند، کاربران باید برای اینکه بتوانند گوشی و محتوای آن را از شر هکرها ایمن نگه دارند یک استراتژی برای محافظت از اطلاعات ارزشمند خود داشته باشند .
به همین دلیل در این مقاله به بررسی استراتژی و نحوه جلوگیری از هک شدن تلفن های هوشمند پرداخته است.

نحوه جلوگیری از هک شدن تلفن هوشمند

جلوگیری از هک شدن تلفن هوشمند

رعایت برخی از نکات به محافظت از تلفن هوشمند در برابر هکرها و مزاحمان کمک می کند ، این نکات عبارتند از:

1. سیستم عامل و برنامه های خود را بروز رسانی کنید.

شرکت‌های نرم‌افزاری دائما نرم‌افزارهای خود را به ‌روز می‌کنند .
این کار را نه تنها به دلایل زیبا سازی برنامه ها انجام می‌دهند ، بلکه بسیاری از به روز رسانی های نرم افزارها باعث رفع اشکال در آنها شده و موجب پیشرفت های امنیتی می شود که به محافظت از تلفن هوشمند شما در برابر هکرها کمک می کند .
در نتیجه آسیب پذیری گوشی ها کاهش یافته و هک شدن آنها توسط هکرها دشوار می شود .
بنابراین باید هنگامی که یک بروزرسانی برای سیستم عامل تلفن هوشمند یا برنامه های موجود در آن اعلام شد ، بدون تاخیر بروز رسانی را انجام دهید .

طراحی گوشی‌های هوشمند آینده چگونه خواهد بود؟ | دیجی‌کالا مگ

2. عدم استفاده از وای فای عمومی برای جلوگیری از هک شدن تلفن های هوشمند

در حال حاضر همه افراد باید درباره خطرات استفاده از وای فای عمومی آگاه باشند.
زیرا وای فای رایگان عمومی در مراکز خرید ، کافه ها ، فرودگاه ها یا هر مکان عمومی دیگر ممکن است باعث هک شدن سیستم مورد استفاده شما شود.
بنابراین سعی کنید همیشه از داده‌های تلفن همراه خود استفاده کنید و هر زمان که در مکان عمومی هستید ، وای فای تلفن همراه خود را خاموش کنید .
اگر این امر برای شما امکان پذیر نیست ، سعی کنید از یک برنامه VPN که از طریق اتصال رمزگذاری شده که ارتباطات شبکه را تونل می کند استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که حتماً از یک VPN با کیفیت استفاده کنید .
یکی دیگر از راه های جلوگیری از هک شدن گوشی های همراه خاموش کردن بلوتوث زمانی که در مکان های عمومی قرار دارید ، است .

3 . تلفن هوشمند خود را قفل کنید.

همیشه یک کد عبور چهار یا شش رقمی را برای تلفن همراه خود تنظیم کنید .
درست است که رمزهای عبور ممکن است خیلی مناسب نباشند ، اما در صورتی که تلفن همراه شما گم شود یا آن را جایی جا بگذارید و… مطمئن هستید که اگر کسی آن را پیدا کند، قادر نیست اطلاعات شما را از آن خارج کند .
شما همچنین می توانید برای وارد شدن به قسمت ایمیل ، مخاطبین ، عکس ها ، اطلاعات بانکی و غیره کد عبور طولانی ‌تری را که متشکل از شماره ها و حروف است، در نظر بگیرید .

گوشی های آینده چگونه خواهند بود | گروه فناوری و آموزشی تکنیک نوین

4. شماره تلفن همراه خود را خصوصی نگه دارید.

درست مانند تلفن ثابت که آن را به هر کسی نمی دهید ، شماره تلفن همراه خود را نیز در هر برنامه‌ای که از شما شماره تماس می خواهد ، وارد نکنید.
زیرا در غیر این صورت در برابر حمله های اس ام اس تبلیغاتی ، کلاهبرداری و حتی حمله به حساب های 2FA محافظت شده خود آسیب‌ پذیرتر خواهید بود.

5. از به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید .

اگرچه استفاده از نام واقعی در رسانه های اجتماعی مانند فیس ‌بوک و توییتر مناسب است ، اما از گذاشتن اطلاعات آشکار خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید .
از استفاده از آدرس های خاص ، مکان های کاری خاص ، شماره تلفن‌ها ، نام خانوادگی و سایر جزئیاتی که هکرها می‌توانند برای ردیابی شما استفاده کنند ، خودداری کنید .
این روزها فیسبوک به شما این امکان را می دهد تا بخش وسیعی از اطلاعات مربوط به خودتان از جمله عکس ها ، لیست دوستان و موارد دیگر را با تنظیمات و ابزارهای حریم خصوصی مخفی کنید .
همچنین بهتر است در صورت ممکن به جای  تلفن همراه استفاده از رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک را با رایانه خانگی انجام دهید .

راهنمای خرید گوشی موبایل و تلفن هوشمند - ایرنا زندگی

6. از رمز عبورهای قوی برای جلوگیری از هک شدن تلفن های هوشمند استفاده کنید .

تقریباً همه افراد از استفاده از رمز عبور متنفر هستند ، اما در صورتی که این کار را انجام می دهید سعی کنید از رمزهای عبور قوی استفاده کنید که به راحتی توسط هکرها کرک نمی شوند .
این رمزها باید حاوی ۱۶ تا ۲۰ کاراکتر که شامل ترکیبی از حروف ، اعداد ، حروف بزرگ و کوچک و نمادها است، باشند . درست است که هکرها رمزهای عبور قوی را نیز کرک می کنند ، اما سعی کنید با استفاده نکردن از رمزهای ساده مانند سال و ماه تولد ، نام حیوان خانگی و… این کار را برای آنها سخت تر کنید .

7. مراقب ایمیل های ناخواسته و فیشینگ باشید .

یکی از آسان ترین راه کارها برای حمله به تلفن همراه و دسترسی به اطلاعات شما از طریق صندوق ورودی ایمیل است . فیشینگ به گونه ای طراحی شده است که شما را برای دستیابی و دسترسی به حساب هایتان فریب دهد .
از کلیک بر روی پیوند ها در ایمیل‌های تبلیغاتی ، باز کردن پیوست های مشکوک یا اجرای بروز رسانی برنامه از طریق ایمیل خودداری کنید ، سعی نکنید که از طریق ایمیل های تصادفی به حساب های مالی دسترسی داشته باشید، درعوض مستقیم به وب سایت موسسه مالی رفته و با نام کاربری و رمز عبور مناسبی وارد شوید .

هک اطلاعات سازمان فنی و حرفه‌ای صحت دارد؟ - تجارت‌نیوز

8. از یک برنامه آنتی ویروس استفاده کنید .

هکرها از بدافزارها برای سرقت رمزهای عبور و اطلاعات حساب استفاده می کنند ، اما شما می توانید با دانلود و نصب یک برنامه آنتی ویروس بر روی گوشی هوشمند خود با آن ها مبارزه کنید .

9. برای جلوگیری از هک شدن تلفن های هوشمند از شارژرهای عمومی استفاده نکنید .

فقط تلفن همراه خود را بر روی درگاه های USB قابل اعتماد مانند رایانه و اتومبیل خود شارژ کنید .
هکرها می توانند درگاه های شارژ عمومی USB را مانند مواردی که در کافی شاپ یا فرودگاه با آنها روبه رو می شوید ، برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما به سرقت ببرند .
در صورتی که قصد سفر دارید، آداپتور برق به علاوه کابل USB را به همراه خود ببرید . زیرا هکرها نمی توانند از طریق آداپتور USB به داده های تلفن شما دسترسی داشته باشند .