تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ

کدخبر: 13561

تیم ای تی مای تی در ادامه این جستار با ای تی مای تی همراه باشید تا نحوه تعیین تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ و روشن اتصال به اینترنت اپراتورهای مختلف را بیاموزید. با رشد روز افزون تکنولوژی و محصولات دیجیتال، خوشبختانه روز به روز شاهد رشد سطح کیفیت زندگی و آسان‌تر شدن انجام امور روزمره

تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ
تیم ای تی مای تی در ادامه این جستار با ای تی مای تی همراه باشید تا نحوه تعیین تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ و روشن اتصال به اینترنت اپراتورهای مختلف را بیاموزید.

با رشد روز افزون تکنولوژی و محصولات دیجیتال، خوشبختانه روز به روز شاهد رشد سطح کیفیت زندگی و آسان‌تر شدن انجام امور روزمره و همچنین وسیع‌تر شدن راه‌های ارتباطی هستیم.

البته موضوع اصلی که باید در نظر داشت این است که تقریبا تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مثبت دستگاه‌های دیجیتال هوشمند به لطف اینترنت میسر شده و عدم اتصال به اینترنت، عملا به معنا عدم دسترسی به این ویژگی‌ها است.

انواع ساعت هوشمند با گارانتی شش ماهه و ارسال رایگان

hk10promax ای تی مای تی اچ کا 10 پرومکس itmait ارسال رایگان

در زندگی روزمره امروزی دسترسی همیشگی و دائمی به اینترنت برای هر کاربری می‌تواند ضروری و حیاتی باشد و از سال‌ها قبل اپراتورها در تلاش بوده‌اند تا سطح ارائه خدمات خود در این حوزه را گسترده‌تر کنند. در ادامه این مطلب تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ برای اتصال به خدمات اپراتورهای مختلف را به شما آموزش دهیم.

تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ می‌تواند برای بسیاری از کاربران، بویژه افرادی که برای اولین بار اقدام به تهیه محصولی از این برنده می‌کنند، کمی چالش برانگیز باشد و در نتیجه کمک کردن از مطلب موجود در فضای مجازی اجتناب ناپذیر است.

کابل شارژ بیبوشی تایپ سی type c طول 1 متر فروشگاه و مجله اینترنتی ای تی مای تی

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید کابل شارژر گوشی موبایل

شیوه‌های تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ

در گوشی‌های سامسونگ درست مانند سایر گوشی‌های اندروید و ios تنظیمات اینترنت به دو صورت دستی و خودکار صورت می‌گیرد. در حالت خودکار پس از اینکه برای اولین سیم کارت را وارد گوشی کردید، اپراتور پیام configuration message را برای شما ارسال می‌کند. بعضا مشاهده شده که از طریق پیامک نیز تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ برای کاربران ارسال شده‌است.

فروشگاه اینترنتی ای تی مای تی

در این شیوه تنها با تایید کردن شرایط تنظیمات به آسانی برای گوشی شما این تنظیمات فیکس می‌شود اما، پرسش اینجا است که در صورتی پیامک ارسال نشدن، چگونه تنظیمات گوشی خود را فعال کنیم؟

با توجه به اینکه بیشتر کاربران در سراسر کشور از نوترینو به عنوان اپراتور خود استفاده می‌کنند ادامه مطلب را با آموزش تعیین کردن تنظیمات اینترنت برای این اپراتور آغاز می‌کنیم.

خالی از لطف نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که سیم‌ کارت‌های این اپراتور تا سال‌ها تنها بر پایه مکالمه بودند و اگر شما نیز از آن دسته از کاربران هستید که سال‌ها است مالک سیم کارت خود هستید، احتمالا برای استفاده از خدمات اینترنت نیاز است آن را تعویض کنید. لازم به ذکر است اگر سیم کارت خود را از سال ۱۳۹۴ به بعد تهیه کرده‌اید، نیازی به این کار نیست.

پس از اینکه آخرین نسخه سیم‌ کارت‌های موجود در بازار را تهیه کردید، برای تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ در اپراتور نوترینو دو روش را می‌توانید دنبال کنید که در ادامه هر دو روش شرح داده خواهند شد.

1) استفاده از کد دستوری USSD

اولین و شاید ساده‌ترین روش به انجام تنظیمات اینترنت نوترینو روی گوشی این است که پس فعال سازی سیم کارت، کد دستوری *۱۰*۲۳۱# را شماره گیری کنید. پس از اینکه این کد را وارد کردید، پیامکی مبنی بر موفقیت آمیز بودن اعمال تنظیمات برای شما ارسال می‌شود.

۲) استفاده از پیامک

یکی دیگری از روش‌های ساده تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ این است که از پیامک کمک بگیرید. برای این کار وارد بخش تنظیمات شوید و دکمه پیامک جدید را لمس کنید. سپس در بخش سرشماره، ۸۰۸۸ را وارد کنید و یک پیامک خالی به ارسال کنید، پس از مدتی پیامکی برای شما مبنی بر موفقیت آمیز بودن درخواست شما ارسال می‌شود. پس از آن می‌توانید برای فعال سازی اینترنت همراه اول روی گوشی خود اقدام کنید.

حال که پیام فعال سازی اینترنت را به یکی از دو روش فوق به دست آورید، مرحله بعدی این است که این تنظیمات را فعال سازی کنید که آن هم به دو روش انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید : آموزش اتصال موس و کیبورد به گوشی برای بازی

تنظیمات دستی

جهت انجام تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ به روش دستی، در ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات (Settings) شوید. در این بخش روی گزینه ارتباطات (connections) تپ کنید. منوی برا شما نمایش داده می‌شود، گزینه شبکه موبایل (Mobile Network) را انتخاب کنید.

پس از اینکه وارد این بخش شدید گزینه Network Mode را انتخاب کنید. اکنون وارد بخشی به نام Access Point Name شده‌اید. در قسمت بالای صفحه گزینه add وجود دارد، آن را لمس کنید.

حال یک منو با چندین بخش مختلف در اختیار دارید که باید پر شود. دو بخش اول را مطابق زیر تکمیل کنید:

  • Name: MCI-GPRS
  • Apn: mcinet

فروشگاه اینترنتی ای تی مای تی

در انتها منو کشویی در قسمت بالا سمت راست که به صورت سه نقطه نمایش داده می‌شود را لمس کنیدو این تنظیمات را ذخیره سازی کنید. در نهایت یک بار گوشی خود را ری‌استارت کنید تا تنظیمات برای شما فعال شود.

خوشبختانه بر خلاف نوترینو، به صورت پیش فرض تنظیمات اینترنت برای دو اپراتور دیگر فعال است و برای انجام تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ روی دو اپراتور نیاز به انجام کار خاصی یا مراجعه به مراکز خدماتی نیست اما، در ادامه این جستار نحوه فعال سازی برای این دو اپراتور را نیز بررسی می‌کنیم تا به تمامی پرسش‌های شما پاسخ گفته باشیم.

همانطور که اشاره شد انجام تنظیمات گوشی برای اتصال به اینترنت ایرانسل بسیار ساده است و پس از اینکه برای اولین بار سیم کارت در گوشی شما قرار گرفت، به صورت خودکار پیامک تنظیمات برای شما ارسال می‌شودو لازم است برنامه را نصب کنید و تمام!

1) استفاده از کد دستوری USSD

بدون شک سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای دریافت پیامک تنظیمات اینترنت ایرانسل روی گوشی، استفاده از کد دستوری پیش فرض برای دریافت این پیامک است. در این روش تنها کافی است کد دستوری *۵۵۵*۴*۲# را شماره گیری کنید تا پیامک برای شما ارسال شود، پس از دریافت پیامک آن را نصب کنید.

۲) استفاده از سایت

یکی از خدماتی که ایرانسل به مشتریان خود ارائه می‌کند، ارسال پیامک تنظیمات به صورت آنلاین است. به منظور استفاده از این خدمت  وارد سایت رسمی این اپراتور شوید. در منوی نواری بالای سایت و در قسمت جست و جو (ذره بین) عبارت “دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت” را جست و جو کنید. در نتیاج حاضل از جست و جو شماره خود را وارد کنید تا کد ورود خود را دریافت کنید و در قسمت انتها با وارد کردن شماره، تنظیمات خود را دریافت کنید.

 

تخفیف ویژه امروز – ارزانتر بخرید : باتری لپ تاپ ایسوس ASUS Battery Asus X550c 4Cell

فروشگاه اینترنتی ای تی مای تی

۳) تنظیمات دستی

اگر به هر دلیل دو روش فوق را نتوانستید اجرا کنید، قطعا انجام تنظیمات به صورت دستی برای شما نتیجه بخش خواهد بود.

جهت انجام تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ به روش دستی، پس از اینکه وارد بخش تنظیمات گوشی خود شدید،. در این بخش روی گزینه ارتباطات (connections) تپ کنید. در این بخش با گزینه شبکه موبایل را انتخاب کنید (Mobile Network). پس از اینکه وارد این بخش شدید گزینه Network Mode را انتخاب کنید. اکنون وارد بخشی به نام Access Point Name شده‌اید. در قسمت بالای صفحه گزینه add وجود دارد، آن را لمس کنید.

حال یک منو با چندین بخش مختلف در اختیار دارید که باید پر شود. دو بخش اول یعنی اسم و Apn را مطابق زیر تکمیل کنید:

  • Name: MCI-GPRS
  • Apn: mcinet

سپس در منو کشویی بالا سمت راست، این تنظیمات را ذخیره سازی کنید و یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا تنظیمات برای شما فعال شود.

 

فروشگاه اینترنتی ای تی مای تی

 

تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ خط رایتل

خبر خوب برای کاربران اپراتور رایتل این است که این سیم کارتی که به این کاربران ارائه می‌شود، از قبل تنظیمات آن فعال شده و نیازی به انجام کار خاصی نیست و در نتیجه تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ برای این کاربران با قرار دادن سیم کارت درون گوشی فعال است و نیاز به انجام کار خاصی نیست.

با این اوصاف اگر تنظیمات به هر دلیل برای شما فعال نبود، کافی است مراحل زیر را به صورت دستی طی کنید تا تنظیمات برای شما فعال شود:

جهت انجام تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ به روش دستی، پس از اینکه وارد بخش تنظیمات گوشی خود شدید، باید وارد بخش ارتباطات شوید، در بخش ارتباطات (connection) باید وارد بخش شبکه موبایل (Mobile Network) و پس از آن وارد بخش  Access Point Name شده‌اید. در قسمت بالای صفحه گزینه add وجود دارد، آن را لمس کنید.

حال یک منو با چندین بخش مختلف در اختیار دارید که باید پر شود. دو بخش اول یعنی اسم و Apn را مطابق زیر تکمیل کنید:

  • Name:RighTel
  •   Apn: RighTel

اصولا باید گفت تنظیمات اینترنت رایتل در مقایسه با دو اپراتور دیگر بسیار ساده‌تر است و نیاز به انجام کار خاصی نیست. لازم به ذکر است بخش اسم و apn به حروف کوچک و بزرگ حساس نیست و تنها باید املا کلمات صحیح باشد.

در ادامه این جستار به بررسی پرسش‌های متداولی که در زمینه اتصال اینترنت گوشی وجود دارد می‌پردازیم. لازم به ذکر است به طور کلی تمامی گوشی‌هایی که توانایی پشتیبانی از دو باند LTE را داشته باشند و کاربر نیز در منطقه‌ای سکونت داشته باشد که تحت پوشش اینترنت اپراتور باشد.

در صورتی که کاربر سیم کارت USIM را در اختیار داشته باشد، به راحتی می‌تواند به اینترنت متصل شود. اگر گوشی شما دارای دو سیم کارت است و قصد استفاده از اینترنت همراه را دارید باید یکی از دو سیم کارت را روی 2G یا EDGE قرار دهید و در غیر این صورت امکان اتصال فراهم نخواهد بود.

 

تخفیف ویژه امروز – ارزانتر بخرید : کابل شارژ بیبوشی تایپ سی type c طول 1 متر

نظر یادتون نره

تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ