دستیار هوش مصنوعی انویدیا به گیمرها در شکست باس فایت‌ها کمک می‌کند

کدخبر: 16431
تیم ایتی مایتی - پردازنده‌های گرافیکی انویدیا با استفاده از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی Project G-Assist گیمرها را برای شکست باس فایت‌ها یا انتخاب بهترین تنظیمات راهنمایی می‌کند.
دستیار هوش مصنوعی انویدیا به گیمرها در شکست باس فایت‌ها کمک می‌کند

تیم ایتی مایتی – پردازنده‌های گرافیکی انویدیا با استفاده از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی Project G-Assist گیمرها را برای شکست باس فایت‌ها یا انتخاب بهترین تنظیمات راهنمایی می‌کند.

چیزی که ابتدا در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یک دروغ سیزده یا همان April Fools در رسانه‌ها مطرح شده بود، حالا رنگ واقعیت به خود گرفته است. شاید هفت سال پیش غیرممکن به‌نظر می‌رسید اما این روزها کارت‌های گرافیک از انواع مدل‌های زبانی بزرگ و لوکال LLM بهره‌ می‌برند و انویدیا به‌لطف این مدل‌های هوش مصنوعی، راهی را برای بهبود تجربه گیمینگ پیدا کرده است.

ساعت هوشمند HK9 Pro

hk9 pro itmait ای تی مای تی ساعت هوشمند ارسال رایگان

هنوز جزئیات این موضوع نهایی نشده است، اما تاکنون می‌دانیم که دامنه کاربرد دستیار هوش مصنوعی Project G-Assist در پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به کاربران این امکان را می‌دهد تا دانش یک دیتابیس برای راحت‌تر کردن تجربه گیمینگ خود به کار بگیرند. این قابلیت ازطریق پردازش هوش مصنوعی در تراشه‌های GeForce RTX روی پی سی یا در فضای کلاود قابل استفاده است و داده‌های ورودی متنوعی از قبیل گفتار، دیدگاه کامپیوتری و APIها را برای بهبود هرچه بیشتر پاسخ‌های ارائه شده به گیمرها به کار می‌گیرد.

الگوریتم عملکرد دستیار هوش مصنوعی G-Assist دستیار هوش مصنوعی انویدیا به گیمرها در شکست باس فایت‌ها کمک می‌کند

انویدیا Project G-Assist را به‌عنوان ابزار راهنمایی برای کمک به گیمرها در پیدا کردن بهترین سلاح‌ها و تاکتیک‌ها به منظور شکست دشمن یا راهنمایی کردن آن‌ها در راه پیدا کردن متریال‌های مورد نیاز برای کرفتینگ معرفی می‌کند. علاوه‌بر‌این، این ابزار می‌تواند تنظیمات بازی را بررسی کند و بهترین تنظیمات و بهینه‌سازی‌های پیشنهادی را برای استفاده‌ی متناسب از سخت‌افزار سیستم ارائه کند.

دستیارهای هوش مصنوعی می‌خواهند تجربه‌ی بازی و کار با نرم‌افزارها را متحول کنند. Project G-Assist با ارائه‌ی استراتژی‌هایی برای پیشرفت بهتر در مراحل بازی و تجزیه‌و‌تحلیل روند بازی و کمک به انجام کارهای خلاقانه و پیچیده، نگاهی اجمالی به آینده‌ی فناوری مذکور ارائه می‌دهد.

Project G-Assist با استفاده از هوش مصنوعی مولد، بهترین راهنمایی‌ها را هنگام اجرای بازی در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. این فناوری ورودی‌های صوتی یا متنی گیمر را به‌همراه اطلاعات صفحه‌ی بازی دریافت و داده‌ها را ازطریق مدل‌های هوش مصنوعی اجرا می‌کند. مدل مذکور درنهایت پاسخی متناسب با نیاز گیمر را به‌صورت متنی یا گفتاری ارائه می‌دهد.

نمونه پاسخ های G-Assist دستیار هوش مصنوعی انویدیا به گیمرها در شکست باس فایت‌ها کمک می‌کند

به این ترتیب، G-Assist دیگر به‌عنوان یک شوخی ماه آوریل نیست که مثلا کنترل بازی را از بازیکن بگیرد تا باس فایت بازی را برای او رد کند یا ویژگی‌های عجیب و غریب دیگری را در اختیار آن قرار دهد. بااین‌حال، چنین ابزاری هرگز در دسترس نبوده است و از جهات مختلفی جدید و نوآورانه به‌نظر می‌رسد. شاید حتی روزی دامنه عملکرد G-Assist گسترش پیدا کند تا مثلا با NPCهایی که از هوش مصنوعی بهره می‌برند، مقابله کرد.

دستیار هوش مصنوعی انویدیا به گیمرها در شکست باس فایت‌ها کمک می‌کند

نظر یادتون نره