روشهای آسان رفع خط و خراش صفحه نمایش تلفن همراه

کدخبر: 656

اگر صفحه نمایش موبایل شما دچار خراش های سطحی شده است، برای رفع خط و خراش صفحه نمایش تلفن همراه این مطلب را تا انتها بخوانید. همه ما تلفن‌های همراه خود را همه جا با خود می بریم، اما آن طور که باید از آن مراقبت نمی کنیم و آن را در جیب لباس یا

روشهای آسان رفع خط و خراش صفحه نمایش تلفن همراه

روش از بین بردن خط و خش موبایل و تبلت ( با عکس ) – کوروک

اگر صفحه نمایش موبایل شما دچار خراش های سطحی شده است، برای رفع خط و خراش صفحه نمایش تلفن همراه این مطلب را تا انتها بخوانید.
همه ما تلفن‌های همراه خود را همه جا با خود می بریم، اما آن طور که باید از آن مراقبت نمی کنیم و آن را در جیب لباس یا شلوار ، کوله پشتی و جاهای دیگر رها می کنیم. بنابراین این یک امر طبیعی است که حتی اگر صفحه نمایش آن را با گلس های مخصوص صفحه نمایش پوشش دهیم باز هم دچار خراشیدگی  شود .

ترفندهای رفع خط و خراش صفحه نمایش تلفن همراه

مهم نیست از چه روشی استفاده می ‌کنید ، چیزی که باید به آن توجه کنید این است که اولین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن دستگاه و در صورت امکان جدا کردن باتری از گوشی می باشد.
تمام روش های ذکر شده در این مقاله برای از بین بردن خط و خراش های جزئی و سطحی بر روی صفحه نمایش تلفن همراه می باشد .

خط و خراش صفحه نمایش تلفن همراه

1. استفاده از خمیر دندان برای رفع خط و خراش صفحه نمایش تلفن همراه

استفاده ازخمیر دندان های معمولی (ژله ای نباشد) می‌ تواند باعث از بین رفتن خط و خش بر روی صفحه نمایش گوشی شوند.
تمام کاری که باید انجام دهید این است که خمیر دندان را بر روی یک تکه پارچه از جنس کتان مالیده و پارچه را با حرکات دورانی روی صفحه گوشی خود بکشید تا خش های صفحه گوشی از بین بروند . پس از انجام این کار ، از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن خمیردندان های روی سطح صفحه نمایش گوشی استفاده کنید .

خمیر دندان برای رفع خط و خراش صفحه موبایل

2. استفاده از جوش شیرین

درست کردن یک خمیر توسط آب و جوش شیرین می تواند به از بین بردن خط و خش موجود بر روی صفحه نمایش تلفن همراه کمک کند . برای درست کردن این خمیر باید جوش شیرین و آب را با نسبت دو به یک مخلوط کنید طوری که جوش شیرین دو برابر آب باشد و مخلوط را هم بزنید تا مانند خمیر شود ، سپس خمیر را توسط یک پارچه با حرکات دورانی بر روی صفحه گوشی خود بمالید تا خطوط سطحی را از بین ببرد . در انتها نیز با یک پارچه مرطوب صفحه گوشی را پاک کنید .

جوش شیرین برای رفع خط و خراش صفحه موبایل

3. پودر بچه برای رفع خط و خراش صفحه نمایش تلفن همراه

پودر بچه نیز مانند جوش شیرین می تواند به از بین بردن خط و خش های سطحی موجود بر روی صفحه نمایش گوشی کمک کند . مانند جوش شیرین باید پودر بچه و آب را با نسبت دو بر یک (پودر بچه دو برابر آب) مخلوط کرده و آن را مانند خمیر درآورید و سپس خمیر را با حرکات دورانی بر روی صفحه گوشی بمالید و در انتها صفحه گوشی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید .

پودر بچه برای رفع خط و خراش صفحه موبایل

4. استفاده از روغن های گیاهی

در خراش های کوچک و سطحی استفاده از روغن های گیاهی می تواند به عنوان یک راه حل موقت عمل کنند . یک قطره روغن گیاهی ( روغن زیتون، کنجد و …( را با پنبه به صورت حرکات چرخشی بر روی صفحه گوشی خود بمالید . این کار باعث مخفی کردن  خط و خش ها می شود، اما آنها را از بین نمی برد .

روغن های گیاهی برای رفع خط و خراش صفحه موبایل

5. واکس اتومبیل برای  رفع خط و خراش صفحه نمایش تلفن همراه

در صورتی که دارای اتومبیل باشید، حتما می‌ دانید که در هنگام خراش بدنه خودرو و یا هنگامی که می خواهید چراغ های جلو را صیقل دهید ،  باید از واکس اتومبیل استفاده کنید. این واکس ها همچنین برای از بین بردن خط و خش های جزئی بر روی صفحه تلفن های همراه نیز مفید می باشند .

واکس اتومبیل برای رفع خط و خراش صفحه موبایل

6. استفاده از پاک کن

مداد پاک کن هایی که در مدرسه استفاده می کردید گزینه خوبی برای پاک کردن خش های سطحی روی صفحه نمایش تلفن همراه می باشد . اگر برای پاک کردن خراش های تلفن همراه از یک پاک کن به مدت یک دقیقه استفاده کنید ، خط و خراش ها کم کم ناپدید می شوند .

 پاک کن برای رفع خط و خراش صفحه موبایل

7. آلومینیوم پتاسیم سولفات و تخم مرغ

سفیده تخم مرغ نه تنها بدون کلسترول و چربی است و یک انتخاب مناسب برای رژیم های غذایی کم کالری و دارای پروتئین بالا می باشد ، بلکه می ‌تواند در کنار  آلومینیوم پتاسیم سولفات گزینه خوبی برای از بین بردن خراش های گوشی باشد .
برای اینکه مواد به عنوان یک پاک کننده خراش عمل کنند به یک پارچه میکروفیبر، قابلمه ، اجاق گاز ، فویل آلومینیومی و یک  آلومینیوم پتاسیم سولفات (زاج) نیاز دارید .
در یک قابلمه یک عدد تخم مرغ را به همراه یک قاشق چای خوری زاج مخلوط کنید. قابلمه را تا دمای ۶۵ درجه سلسیوس گرم کنید و پارچه میکرو فیبر را درون این مخلوط قرار دهید و سپس پارچه را روی فویل آلومینیوم بگذارید .
پس از آن باید پارچه و فویل را درون فر با دمای ۱۵۰ درجه قرار داده و آن را گرم کنید تا پارچه خشک شود . هنگامی که پارچه کاملا خشک شد آن را با استفاده از آب سرد به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بشوئید و مراحل بالا را سه بار تکرار کنید و بگذارید پارچه به مدت ۴۸ ساعت خشک شود . سرانجام از پارچه بر روی صفحه نمایش تلفن همراه دارای خط و خش استفاده کنید.

زاج برای رفع خط و خراش صفحه موبایل