سامسونگ امسال از سه چیپ‌ست اگزینوس رونمایی می‌کند:

کدخبر: 12893

سامسونگ امسال از سه چیپ‌ست اگزینوس رونمایی می‌کند Ice Universe که جزء افشاگران شناخته شده دنیای فناوری است گزارش داد که سامسونگ امسال از سه چیپ‌ست اگزینوس رونمایی می‌کند: یک تراشه میان رده از سری 800، یک تراشه پیشرفته از سری 1200 و یک پرچمدار از سری 2200. گفته شده که دو تراشه آخر در جی‌پی‌یوهایی

سامسونگ امسال از سه چیپ‌ست اگزینوس رونمایی می‌کند:

سامسونگ امسال از سه چیپ‌ست اگزینوس رونمایی می‌کند

Ice Universe که جزء افشاگران شناخته شده دنیای فناوری است

گزارش داد که سامسونگ امسال از سه چیپ‌ست اگزینوس رونمایی می‌کند: یک تراشه میان رده از سری 800، یک تراشه پیشرفته از سری 1200 و یک پرچمدار از سری 2200. گفته شده که دو تراشه آخر در جی‌پی‌یوهایی بر پایه معماری RDNA شرکت AMD استفاده می‌شوند.

طبق این گزارش، سامسونگ در ماه ژوئن فقط از جی‌پی‌یوها رونمایی می‌کند و کل چیپ‌ست بعداً رونمایی خواهد شد. به احتمال زیاد اولین گوشی‌هایی که با جی‌پی‌یوهایی AMD ساخته می‌شوند، تا سال بعد رونمایی نخواهند شد. البته هنوز هیچ برنامه زمانی رسمی برای امسال اعلام نشده است.

شاید اینطور تصور کنید که این چیپ‌ست‌های AMD/ اگزینوس فقط برای گوشی‌های هوشمند کاربرد دارند اما سامسونگ در حال کار روی لپ تاپ‌های ویندوزی هم هست. طبق گزارش ZDNet Korea در سه ماهه سوم سال، یک لپ تاپ جدید با تراشه اگزینوس 2200 رونمایی می‌شود یعنی مدتی بعد از معرفی گلکسی نوت. در لپ تاپ‌های قبلی سامسونگ که بر پایه معماری ARM طراحی شده بودند، از چیپ‌ست کوالکام استفاده شده بود.

خبر سومین چیپ‌ست که از نوع میان رده است، دیروز توسط سایت Galaxy Club منتشر شد. این سایت گزارش داده که سامسونگ در حال کار روی تراشه‌ای با مدل S5E5515 است. به احتمال زیاد این تراشه جایگزین اگزینوس 850 (S5E3830) می‌شود اما هنوز اطلاعات زیادی درباره آن در دست نیست.

چیپست اگزینوس 1080 اولین چیپ 5 نانومتری سامسونگ خواهد بود - کیمیانو

اخبار مرتبط