شرکت اپل به حکم دادگاه اپیک گیمز اعتراض کرد

کدخبر: 1249

تیم ای تی مای تی – شرکت اپل نسبت به نتیجه‌ی یکی از حکم‌های دادگاه علیه شرکت اپیک گیمز در خواست تجدیدنظر داده است. دادگاه در ۹ مورد از ۱۰ مورد ادعای مطرح شده به اپل رای داد و این شرکت تنها در یک مورد با شکست روبرو شد. آن یک مورد هم اجبار اپل

شرکت اپل به حکم دادگاه اپیک گیمز اعتراض کرد

فروشگاه اینترنتی ای تی مای تی

تیم ای تی مای تی – شرکت اپل نسبت به نتیجه‌ی یکی از حکم‌های دادگاه علیه شرکت اپیک گیمز در خواست تجدیدنظر داده است.

دادگاه در ۹ مورد از ۱۰ مورد ادعای مطرح شده به اپل رای داد و این شرکت تنها در یک مورد با شکست روبرو شد. آن یک مورد هم اجبار اپل بر عدم استفاده از درگاه پرداختی شخص ثالث بود. طبق این حکم اپل باید تا ماه دسامبر گزینه‌ی پرداخت درون‌برنامه‌ای را برای سایر شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزاری فعال کند.

اپل یک قانون سفت و سخت در اپ استور خود دارد و آن هم عدم اجازه به توسعه‌دهندگان به استفاده از درگاه پرداخت خودشان در اپلیکیشن یا بازی‌هاست. البته این فقط یک نمونه از سخت‌گیری‌های اپل بود چون محدودیت‌های بسیار زیاد دیگر هم وجود دارد که اگر از کاربران آیفون باشید قطعا آن‌ها را می‌شناسید.

شرکت اپل به حکم دادگاه اپیک گیمز اعتراض کرد

فروشگاه اینترنتی ای تی مای تی

 

 

اما شرکت اپل

با اعتراض به این حکم می‌خواهد اصلاحات لازم روی سیاست‌های خود در قبال اپ استور را تا پیش از ماه دسامبر، که زمان رسیدگی به درخواست‌های تجدیدنظر هر دو شرکت است به تعویق بیاندازد. این شرکت بیان کرده که اگر به توسعه‌دهندگان اجازه استفاده از درگاه پرداخت خودشان را بدهد، نمی‌تواند امنیت کاربران خود در برابر کلاهبرداری‌های احتمالی تضمین کند.

شرکت اپل معتقد است

که فعال کردن این گزینه برای کاربران، بار بیشتری را بر دوش شرکت خواهد گذاشت و به طور بالقوه به صدها هزار گزارشی که قبلاً از کاربران دریافت می‌کرد اضافه خواهد شد. این شرکت فقط درخواست تجدیدنظر خود را به دادگاه اعلام کرده است، بنابراین مشخص نیست که آیا دادگاه به اپل چنین اجازه‌ای بدهد یا نه.

در ماه سپتامبر، اپل در ادعای ضد انحصاری بودن خود که توسط اپیک گیمز مطرح شده بود، برنده شد. شرکت اپیک گیمز نیز در سال ۲۰۲۰، عمداً قرارداد خود را با اپ استور اپل نقض کرد تا بتواند گزینه‌ی پرداخت مشتریان خود را فعال و از سیاست‌های سختگیرانه اپل در اپ استور سر پیچی کند. از آنجایی که ایپک گیمز یک قرارداد قانونی با اپل داشت، طبق رای دادگاه مقرر شد تا تمام درآمدهایی که خارج از سیستم پرداخت اپل جمع آوری کرده بود را به این شرکت پرداخت کند.

قاضی دادگاه اپل، گونزالز راجرز،

۹۰ روز به اپل مهلت داد تا شرایط استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین را در اپ استور فراهم کند. این شرکت می‌گوید اعمال تغییر در فروشگاه آن‌ها می‌تواند توازن میان توسعه‌دهندگان و مشتریان اپ استور را از بین ببرد. آن‌ها معتقدند که عقب افتادن زمان اجرای تغییرات، آسیبی به اپیک گیمز وارد نمی‌کند، ولی چنانچه زمان بیشتری این شرکت داده شود، اپل می‌تواند با حفظ توازن میان توسعه‌دهندگان و مشتریان اپ استور اصلاحات لازم را انجام دهد.

بیشتر بخوانید :

زمان شارژ کامل مدل‌های آیفون ۱۳

چگونه خراب بودن کابل HDMI را تشخیص دهیم؟

قابلیت‌های اندروید ۱۲.۱ لو رفت

حل مشکل CPU 100%

 

شرکت اپل به حکم دادگاه اپیک گیمز اعتراض کرد

نظر یادتون نره