مرورگر اج احتمالاً با هوش مصنوعی سایت‌ها را به کاربر پیشنهاد خواهد داد

کدخبر: 16407
تیم ایتی مایتی - مرورگر مایکروسافت اج (Edge) تا لبه با ویژگی‌های هوش مصنوعی پر شده است. کوپایلوت در نوار کناری این مرورگر، مایکروسافت دیزاینر در بخش ویرایش تصویر و سایر ویژگی‌هایی که در دیگر مرورگرها موجود نیستند، در این نرم‌افزار وجود دارند. اما به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها دست‌بردار نیستند و می‌خواهند این مرورگر را پیشرفته‌تر کنند؛ برای این منظور مایکروسافت قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، سایت‌هایی را در این مرورگر به کاربر پیشنهاد دهد.
مرورگر اج احتمالاً با هوش مصنوعی سایت‌ها را به کاربر پیشنهاد خواهد داد

تیم ایتی مایتی – مرورگر مایکروسافت اج (Edge) تا لبه با ویژگی‌های هوش مصنوعی پر شده است. کوپایلوت در نوار کناری این مرورگر، مایکروسافت دیزاینر در بخش ویرایش تصویر و سایر ویژگی‌هایی که در دیگر مرورگرها موجود نیستند، در این نرم‌افزار وجود دارند. اما به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها دست‌بردار نیستند و می‌خواهند این مرورگر را پیشرفته‌تر کنند؛ برای این منظور مایکروسافت قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، سایت‌هایی را در این مرورگر به کاربر پیشنهاد دهد.

اداپتور – شارژر دیواری ایفون اصلی مدل 20 وات B/A

به گزارش Windows Latest چندین ویژگی جدید در آخرین نسخه قناری (Canary) مرورگر Edge مشاهده شده است. همه شناسه‌های این ویژگی جدید، نشان‌دهنده ارتباط با پیشنهادهایی است که در مرورگر Edge ظاهر می‌شوند. در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • msAIPredictedSitesTopSitesAvailableInMostVisited
  • msAIPredictedSitesTopSitesVisible
  • msAIPredictedSitesTopSitesVisibleDhp
  • msAIPredictedSitesTopSitesVisibleNtp
  • msShowAIPredictedSiteSuggestionsOnNormalStartupTrigger
  • msShowAIPredictedSiteSuggestionsOnNormalStartupWithGivenUrlsTrigger

همه این شناسه‌ها از کلمه AI استفاده می‌کنند و بنابراین پیشنهاد سایت‌ها را فراتر از حد معمول بهبود می‌بخشند. درحال‌حاضر در زمان استفاده از مرورگر Edge، سایت‌های پربازدید شما در زیر نوار جستجو ظاهر می‌شوند.

مرورگر مایکروسافت اج مرورگر اج احتمالاً با هوش مصنوعی سایت‌ها را به کاربر پیشنهاد خواهد داد

عملکرد این ویژگی در مرورگر اج مایکروسافت

بااین‌حال، پیشنهادهای هوش مصنوعی ممکن است براساس عوامل دیگری مانند تعداد دفعات بازدید از یک سایت باشد. برخی کاربران سعی کردند مرورگر Edge را مجبور به راه‌اندازی این ویژگی کنند، اما در عمل هیچ تفاوتی مشاهده نکردند. همچنین هیچ تنظیمات جدیدی برای بهینه‌سازی پیشنهادات هوش مصنوعی در Edge وجود نداشت.

درحال‌حاضر مایکروسافت اج می‌تواند سایت‌های برتر را بدون هوش مصنوعی نمایش دهد. بنابراین فعلاً مشخص نیست که این قابلیت چه سودی برای کاربران خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید که آیا مایکروسافت این قابلیت را در آینده با آپدیت بهبود می‌دهد یا صرفاً یک ویژگی نمایشی خواهد بود.

علاوه‌براین، به‌تازگی گزارشی مبنی بر افزایش سرعت مرورگر اج منتشر شده بود. طبق این خبر، کاربران به‌لطف معماری WebUI 2.0 که توسط مایکروسافت پیاده‌سازی می‌شود، می‌توانند انتظار بهبود قابل‌توجه 76 درصدی در سرعت این مرورگر را داشته باشند.

مرورگر اج احتمالاً با هوش مصنوعی سایت‌ها را به کاربر پیشنهاد خواهد داد

نظر یادتون نره