مزایا و معایب انواع نمایشگرهای موبایل

کدخبر: 392
تیم ایتی مایتی - نمایشگرهای موبایل، مدل های مختلفی دارد ، بنابراین برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید ضروری است انواع نمایشگرهای موبایل را بشناسید. با توجه به آنکه تلفن های هوشمند دارای نمایشگرهای بزرگ و صفحه نمایش لمسی در بین کاربران بسیار محبوب هستند ، بنابراین در این مقاله به معرفی و بررسی انواع مختلف نمایشگر موبایل و صفحه لمسی و جوانب مثبت و منفی آنها پرداخته ایم .
مزایا و معایب انواع نمایشگرهای موبایل

تیم ایتی مایتی – نمایشگرهای موبایل، مدل های مختلفی دارد ، بنابراین برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید ضروری است انواع نمایشگرهای موبایل را بشناسید.
با توجه به آنکه تلفن های هوشمند دارای نمایشگرهای بزرگ و صفحه نمایش لمسی در بین کاربران بسیار محبوب هستند ، بنابراین در این مقاله به معرفی و بررسی انواع مختلف نمایشگر موبایل و صفحه لمسی و جوانب مثبت و منفی آنها پرداخته ایم .

معرفی انواع صفحه نمایش ها و تکنولوژی های مرتبط با آن مزایا و معایب انواع نمایشگرهای موبایل ایتی مایتی

تخفیف ویژه امروز :

قاب – کاور Prada diamond پرادا دیاموند سامسونگ اس 21 اف ای samsung s21fe

قاب - کاور Prada diamond پرادا دیاموند سامسونگ اس 21 اف ای samsung s21fe

معرفی انواع نمایشگرهای موبایل

TFT LCD

TFT، مخفف فناوری Thin Film Transistor است. ال سی دی های TFT رایج ترین نوع نمایشگر در تلفن های همراه می باشند .
این نمایشگرها کیفیت تصویر بهتر و وضوح بالاتری در مقایسه با نمایشگرهای ال سی دی نسل قبل ارائه می دهند ، اما محدودیت آنها در زاویه دید محدود و دید ضعیف در نور مستقیم یا نور خورشید است.
نمایشگرهای بزرگ TFT انرژی بیشتری مصرف می ‌کنند ، بنابراین باتری تلفن زودتر تمام شده و از این رو از نظر باتری مناسب نیستند .
از آنجایی که این نمایشگرها ارزان تر از سایر نمایشگرها هستند، در تلفن های هوشمندی که دارای ویژگی و رده پایین تر هستند ، استفاده می‌شوند .

مزایا و معایب انواع صفحه نمایش گوشی های هوشمند مزایا و معایب انواع نمایشگرهای موبایل ایتی مایتی

ISP-LCD

ISP ،مخفف In-Place Switchting است . در صورتی که TFT و ISP را با یکدیگر مقایسه کنید ، متوجه می‌شوید که ال سی دی های IPS نسبت به نمایشگرهای ال سی دی TFT معمولی، دارای زاویه دید وسیع تر و مصرف انرژی کمتری هستند که این مسئله منجر به عمر بیشتر باتری می شود.
ال سی دی های IPS نسبت به ال سی دی معمولی TFT گران تر بوده و از این رو فقط در تلفن های هوشمند رده های بالا دیده می شوند .
رزولوشن بالاتر ( 960×640 پیکسل) نسخه IPS LCD در آیفون 4 استفاده شده است و به دلیل کیفیت fبالای تصویر ، Retina Display نام دارد .

تخفیف ویژه امروز :

هندزفری بلوتوثی گیمینگ لنوو مدل thinkplus Live Pods XG02

هندزفری بلوتوثی گیمینگ لنوو مدل thinkplus Live Pods XG02 ایتی مایتی

Resistive TouchScreen LCD

نمایشگرهای ال سی دی لمسی دارای دو نوع می‌باشند: مقاومتی و خازنی.
صفحه نمایش مقاومتی حاوی دو لایه از ماده رسانه‌ها است که فاصله بسیار کمی بین آنها وجود دارد و به عنوان یک ماده مقاومتی عمل می کند .
هنگامی که صفحه لمسی مقاومتی با انگشت یا قلم لمس می‌شود دولایه در نقطه لمس با یکدیگر برخورد می کنند و یک مدار در نقطه لمس ایجاد می شود . این اطلاعات توسط پردازنده تلفن همراه شناخته شده و با اطلاعات در نقطه لمسی به سیستم عامل تلفن همراه منتقل می شود .
صفحه نمایش های لمسی مقاومتی به اندازه صفحه نمایش لمسی خازنی خوب نیستند و اغلب به یک قلم نیاز دارند تا نقطه لمس را به دقت تشخیص دهند . این نمایشگرها فقط در تلفن های هوشمند رده پایین استفاده می شوند .

مزایا و معایب انواع نمایشگرهای موبایل ایتی مایتی

Capactive TouchScreen LCD

صفحه لمسی خازنی شامل یک لایه شیشه‌ای است که با یک رسانا مانند اکسید قلع ایندیم پوشیده شده است. هنگامی که یک صفحه لمسی خازنی توسط انگشت لمس می شود وقفه ای در قسمت الکترواستاتیک صفحه نمایش ایجاد می‌شود که به عنوان تغییر در ظرفیت قابل اندازه گیری است و توسط پردازنده یا تراشه گوشی تشخیص داده می شود و به نوبه خود دستورالعمل سیستم‌عامل تلفن را بر اساس آن تنظیم می کند .
صفحه نمایش لمسی خازنی در مقایسه با صفحه نمایش لمسی مقاومتی بسیار بهتر بوده و پاسخگو به لمس توسط انگشت انسان می باشد ، این رو تجربه لمسی بهتری را برای کاربر فراهم می کند. این صفحه های لمسی خازنی در اکثر تلفن های هوشمند رده بالا استفاده می شوند .

OLED

OLED، مخفف Organic Light Emiting Diode است که یک فناوری جدید در نمایشگرهای موبایل و مانیتور می باشند .
در فناوری او ال ای دی ، یک لایه از مواد ارگانیک مبتنی بر کربن بین دو ورق رسانا که شامل یک آند و یک کاتد می باشد و بین یک صفحه شیشه‌ای در بالا و یک صفحه در پایین ، قرار می گیرد . هنگامی که پالس الکتریکی بین دو ورق رسانا ایجاد می شود ،الکتریسیته به طور مستقیم از مواد ارگانیک تولید می شود که روشنایی و رنگ آن بسته به پالس الکتریکی می تواند متفاوت باشد.
OLEDها به دلیل تولید مثلث استثنایی رنگ ، زمان پاسخ سریع ، زاویه دید گسترده ، روشنایی بیشتر و طراحی بسیار سبک وزن در مقایسه با ال سی دی ها بسیار بهتر هستند.

مزایا و معایب انواع نمایشگرهای موبایل ایتی مایتی

AMOLED

AMOLED ، مخفف دیود تابش نور ارگانیک Active-Matrix می باشد. نمایشگرهای آمولد نوعی نمایش گر OLED موبایل هستند . صفحه های آمولد دارای تمام خصوصیات صفحه نمایش OLED مانند تولید رنگ درخشان ، وزن سبک، عمر بهینه باتری ، وضوح و روشنایی بیشتر و طراحی سبک می باشند.
این نمایشگرها در اکثر تلفن های هوشمند رده بالای جدید مانند نوکیا N8 استفاده می شوند.

Super AMOLED

این نوع نمایشگرها یک نسخه پیشرفته  از نمایشگرهای آمولد هستند که توسط شرکت سامسونگ ساخته شده اند .
صفحه نمایش سوپرآمولد با وجود سنسورهای لمسی در مقایسه با ایجاد یک لایه لمسی چندگانه مانند نمایشگرهای لمسی خازنی در خود نمایشگر ساخته شده اند . این مسئله باعث می شود که باریک ترین نمایشگر در بین سایرین باشد.
نمایشگر سوپر آمولد نسبت به سایر نمایشگرهای آمولد بیشتر پاسخگوی نیاز کاربران است . گوشی های هوشمند جدید رده بالای سامسونگ مانند Galaxi S 19000 با سوپرآمولد همراه هستند‌.

Retina Display

Retina Displa، اصطلاحی است که توسط اپل برای وضوح بالای تصویر (960×640 پیکسل) IPS LCD با  روشنایی در آیفون 4 استفاده شده است. اپل آن را رتین دیسپلی نامیده است، زیرا پیکسل‌های آن به صورت جداگانه توسط چشم انسان قابل شناسایی نیستند . بنابراین باعث می شود صفحه نمایش فوق العاده تیز و درخشان شود .

مزایا و معایب انواع نمایشگرهای موبایل ایتی مایتی

Haptic/Tactile TouchScreen

فناوری Haptic ، توسط بلک بری و نوکیا برای تلفن های هوشمند لمسی استفاده شده است . این فناوری بازخورد سریع لمسی را در هنگام لمس صفحه نمایش فراهم می‌کند.
به نظر می‌رسد که این فناوری باعث بهبود چشمگیر عملکرد ، دقت و رضایت کاربر در هنگام تایپ کردن روی صفحه لمسی می شود .

Gorilla Glass

یک محافظ ویژه برای شیشه های آلومینیوسیلیکات قلیایی بوده که دارای مقاومت استثنایی در برابر آسیب است و به محافظت از نمایشگر موبایل در برابر خراش، خیس شدن و… کمک می کند. شرکت هایی مانند موتورولا، سامسونگ و نوکیا در حال حاضر از Gorilla Glass استفاده می‌کنند تا نمایشگرهای موبایل خود را با دوام تر و مطمئن تر جلوه دهند . بنابراین بهتر است برای محافظت بیشتر و آرامش خاطر به سراغ گوشی های هوشمند با نمایشگرهای Gorilla Glass بروید.

مزایا و معایب انواع نمایشگرهای موبایل ایتی مایتی

نظر یادتون نره