چطور حجم عکس را کم کنیم؟

کدخبر: 15332
تیم ایتی مایتی - می‌توانید به کمک نرم‌افزارهای آفلاین یا سایت‌ها، حجم تصاویر خود را به‌راحتی کاهش دهید. بسیاری از کاربران علاوه‌بر افزایش کیفیت تصاویر، به‌دنبال راهی برای کاهش حجم عکس‌ها نیز هستند تا استفاده از آن‌ها در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی آسان‌تر شود.
چطور حجم عکس را کم کنیم؟

تیم ایتی مایتی – می‌توانید به کمک نرم‌افزارهای آفلاین یا سایت‌ها، حجم تصاویر خود را به‌راحتی کاهش دهید.

بسیاری از کاربران علاوه‌بر افزایش کیفیت تصاویر، به‌دنبال راهی برای کاهش حجم عکس‌ها نیز هستند تا استفاده از آن‌ها در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی آسان‌تر شود.

فرقی نمی‌کند دلیل این کار شما چیست، مهم این است که به ابزاری برای کاهش حجم عکس نیاز دارید که بتواند این کار را بدون افت کیفیت انجام دهد. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم تا با استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف در کامپیوتر و گوشی حجم تصاویر مورد نظر خود را کاهش دهید. پس تا انتهای این مطلب همراه ایتی مایتی باشید.

کاهش آنلاین حجم عکس

ابتدا سراغ یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای کاهش حجم عکس می‌رویم که حتی به نصب برنامه نیز نیازی ندارد. برای کاهش حجم عکس به صورت آنلاین تنها به دستگاهی نیاز دارید که به اینترنت متصل باشد.

سایت compressor.io

سایت compressor.io یکی از بهترین سایت‌هایی است که حجم عکس‌ها را بدون پایین آوردن وضوح، کم می‌کند. به منظور کاهش حجم تصویر با سایت compressor مراحلی را که در ادامه گفته می‌شود، گام‌به‌گام طی کنید.

  • سه گزینه در مقابل COMPRESSION TYPE قرار دارد که باید بنابه نیاز خود یکی را انتخاب کنید. در ادامه کاربرد هرکدام را توضیح می‌دهیم:

Lossy: این نوع فشرده‌سازی با تغییر پیکسل‌های اصلی تصویر و حذف داده‌های غیرضروری از آن، اندازه‌ی فایل را کوچک‌تر می‌کند. همچنان کیفیت تصویر مناسب است اما سطح فشرده‌سازی آن بسیار بالاتر از Lossless خواهد بود. این گزینه برای تصاویری که قرار است روی سطح وب قرار داده شوند توصیه می‌شود.

Lossless: این نوع فشرده‌سازی، پیکسل‌های اصلی تصویر را تغییر نمی‌دهد. همه‌چیز دست‌نخورده باقی می‌ماند، هیچ افت کیفیتی وجود ندارد. این فرایند با حذف ابرداده‌های غیرضروری انجام می‌شود.

Custom: در این نوع فشرده‌سازی این شما هستید که مواردی مانند کیفیت، اندازه و نام تصویر را انتخاب می‌کنید (این گزینه بیشتر مناسب کاربران حرفه‌ای است).

  • سپس در باکسی که وسط صفحه دیده می‌شود روی گزینه Select Files کلیک کنید.
  • حالا زمان آن رسیده که عکس‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب عکس، لازم نیست کار دیگری انجام دهید زیرا به‌طور خودکار حجم فایل کاهش پیدا می‌کند.
  • در نهایت روی Download کلیک کنید تا فایل نهایی با حجم کمتر روی سیستم شما ذخیره شود.

همچنین برای صرفه‌جویی در وقت، می‌توانید تعداد بیشتری از عکس‌ها را به‌صورت گروهی با ابزار آنلاین compressor.io فشرده‌ کنید.

Squoosh-چطور حجم عکس را کم کنیم؟ ایتی مایتی

سایت Squoosh

سایت بعدی که قصد معرفی آن را داریم یکی دیگر از ابزارهای آنلاین گوگل محسوب می‌شود که با افت کیفیت بسیار ناچیز، حجم عکس‌ها را تا حد نسبتاً زیادی کاهش می‌دهد.

  • ابتدا وارد سایت squoosh.app شوید.
  • اکنون تنها کاری که نیاز است انجام دهید درگ اند دراپ (کشیدن و رها کردن) عکس درون سایت است.
  • سایت به‌صورت خودکار عکس را آپلود و حجم آن را تا جای ممکن کم می‌کند. سپس در پایین سمت راست روی گزینه‌ی دانلود کلیک و عکس فشرده‌ی خود را دریافت کنید.

کامپیوتر-گیمینگ چطور حجم عکس را کم کنیم؟ ایتی مایتی

کم کردن حجم عکس در کامپیوتر

اگر به کامپیوتر دسترسی دارید، می‌توانید علاوه‌بر ابزارهای آنلاینی که پیش‌تر معرفی کردیم، از یکی از برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز نیز استفاده کنید که به شما در کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت کمک می‌کند.

کم کردن حجم عکس با پینت (Paint)

نرم‌افزار Paint به‌صورت پیش‌فرض در نسخه‌های قدیمی و جدید ویندوز وجود دارد و اکنون به‌روزرسانی‌های خوبی را در تلفیق با هوش مصنوعی مایکروسافت دریافت کرده است. نرم‌افزار یادشده علاوه‌بر نقاشی کشیدن، می‌تواند حجم و اندازه‌ی تصاویر را نیز کم کند.

  • ابتدا نرم افزار پینت را اجرا و تصویر مورد نظر خود را در آن باز کنید.
  • سپس روی گزینه‌ی Resize ضربه بزنید تا پنجره‌ی جدیدی برایتان باز شود.
  • پس از فعال کردن گزینه‌ی Pixel می‌توانید اندازه‌ی تصویر را کم کنید تا حجم فایل نهایی کاهش یابد.
  • در نهایت تأیید و فایل را ذخیره کنید.

کم کردن حجم عکس با نرم‌افزار JPEGmini

یکی از برنامه‌های خوبی که برای کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت به‌کار می‌رود، JPEGmini است. همانطور که از نام آن مشخص است شما می‌توانید حجم عکس‌های با فرمت JPEG یا JPG را تنها با درگ اند دراپ کردن (کشیدن و رها کردن) درون برنامه، کاهش دهید. کار کردن با نرم‌افزار JPEGmini بسیار آسان است و لینک دانلود آن برای ویندوز و مک در بسیاری از سایت‌های معتبر داخلی و خارجی وجود دارد.

کم کردن حجم عکس در گوشی

اپلیکیشن‌های زیادی برای کاهش حجم عکس در سیستم‌های عامل اندروید و iOS وجود دارد که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها، نرم‌افزار Pixlr است.

کاهش حجم عکس با اپلیکیشن Pixlr

اپلیکیشن Pixlr را می‌توانید ازطریق دکمه‌های زیر به راحتی برای دستگاه‌های اندرویدی یا گوشی آیفون دانلود و نصب کنید. روش کار با آن نیز بسیار آسان است که در ادامه به طور کامل توضیح می‌دهیم.

  • اپلیکیشن را اجرا و پس از ارائه‌ی دسترسی‌های لازم، تنظیمات آن را باز کنید.
  • در بخش تنظیمات وارد «Default save size» شوید و اندازه‌ی مدنظر خود را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.
  • حال وارد قسمت ادیت تصاویر شوید که با آیکونی شبیه قاب عکس نمایش داده می‌شود.
  • پس از انتخاب تصویر دلخواه و اعمال تغییرات لازم، روی گزینه‌ی Done در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.
  • در نهایت روی آیکون Save ضربه بزنید تا فایل با حجم کمتر در دستگاه شما ذخیره شود.
چطور حجم عکس را کم کنیم؟
نظر یادتون نره