چگونه اپل آیدی بسازیم ؟

کدخبر: 811

هنگام استفاده از دستگاه‌های اپل یا خدمات آن احتیاج به ساخت اپل آیدی دارید. Apple ID هویت شما را تأیید می‌کند و در واقع پیش نیاز استفاده و دسترسی به سرویس‌های اپل است. این آیدی شامل آدرس ایمیل و گذرواژه‌ایست که برای ورود به سیستم استفاده می‌کنید و همچنین کلیه اطلاعات شما در آن ذخیره

چگونه اپل آیدی بسازیم ؟

آموزش ساخت اپل آیدی و دانلود از App Store به روش ساده - مینویسم

هنگام استفاده از دستگاه‌های اپل یا خدمات آن احتیاج به ساخت اپل آیدی دارید.

Apple ID هویت شما را تأیید می‌کند و در واقع پیش نیاز استفاده و دسترسی به سرویس‌های اپل است.

این آیدی شامل آدرس ایمیل و گذرواژه‌ایست که برای ورود به سیستم استفاده می‌کنید و همچنین کلیه اطلاعات شما در آن ذخیره می‌شود، البته کاربردهای apple id در این موارد خلاصه نمی‌شود،

در مقاله “اپل آیدی چیست و چرا به آن نیاز داریم” به طور کامل توضیح داده‌ایم که این اکانت در واقع برای چیست.

اگر کاربر جدید آیفون هستید و می‌خواهید پا در قلمرو ios بگذارید حتماً می‌بایست یک آی دی اختصاصی داشته باشید، ساختن اپل آیدی رایگان است و در این مقاله ما در مجله اینترنتی ایتیماتی قصد داریم همه مواردی که باید در مورد درست کردن اپل ایدی و استفاده از آن بدانید را به شما به ساده‌ترین شکل ممکن آموزش دهیم.

تا انتهای مقاله آموزش ساخت اپل آیدی با ما همراه باشید و نظرات و سوالات خود را در قسمت کامنت بنویسید. هر جا نیاز به راهنمایی داشتید تیم ما در اختیار شماست .

Size does matter: Hands-on with the new iPhone 12 Pro Max and iPhone 12 Mini, Digital News - AsiaOne

برای ساختن اپل آیدی به چه چیزهایی نیاز داریم ؟

برای ساخت اپل آیدی با گوشی ، شما به یک ایمیل معتبر و یک شماره موبایل نیاز دارید. وارد کردن شماره موبایل معتبر یکی از شروط جدید ساخت اپل آیدی است که به تازگی برای احراز هویت به روند ساخت آن افزوده شده است، البته ترفندی هم وجود دارد که بتوان بدون شماره تلفن اپل آیدی ساخت که در همین مقاله به آن اشاره شده است.

از آن‌جایی که حتی شرکت اپل هم دست از سر تحریم کردن ایران برنداشته، متاسفانه ایران نیز جزء آن چند کشوریست که در لیست پیش شماره‌های آیفون جایی ندارد، بنابراین ساخت اپل آیدی با شماره ایران امکان پذیر نیست. با این حال باز هم جای نگرانی نیست و خیالتون راحت باشه هنوز هم روش‌های جایگزین برای جبران این محدودیت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

به طور کلی از سه طریق می‌توانید مشکل محدودیت شماره تلفن برای ساخت اپل آی دی را حل کنید:

۱- بهترین و مطمئن‌ترین روش: استفاده از شماره فردی از آشنایان شما که در خارج از ایران زندگی می‌کنند.
۲- روش آسان ولی همراه با هزینه: ساخت شماره مجازی که البته با صرف هزینه همراه است.
۳- روش ساده اما غیر اصولی: استفاده از سرویس‌های دریافت پیامک.

تکلیف روش اول که معلوم است ولی استفاده از سرویس های دریافت پیامک و ساخت شماره مجازی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که در مقاله‌ی جداگانه‌ به آن پرداخته شده است.

ساخت اپل آیدی از طریق سایت

برای ساخت اپل آیدی از طریق سایت شما می‌توانید از طریق سایت اقدام به ساخت و دریافت کد اپل ایدی کنید. بنابراین ساخت اپل آیدی بدون آیتونز هم ممکن است، به این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- وارد سایت ساخت اپل ایدی شوید. appleid.apple.com

۲- در قسمت بالای سایت گزینه‌ی Create Your Apple ID را بزنید.

ساخت اپل آیدی

۳- در این قسمت باید اطلاعات خود را وارد کنید:

آموزش ساخت اپل آیدی

• قسمت اول نام و نام خانوادگی را وارد کنید.

• کشور را united states انتخاب کنید.

• تاریخ تولد را به میلادی وارد کنید.

• در قسمت دوم آدرس ایمیل معتبری که به آن دسترسی دارید و مایلید بعنوان اپل آیدی از آن استفاده کنید را وارد کنید. پسورد و تکرار پسورد نیز در فیلدهای بعدی وارد کنید. پسورد شما حتما باید ترکیبی از حداقل ۸ حرف بزرگ، کوچک و عدد باشد.

• در قسمت سوم شماره تلفن را وارد کنید، اگر می‌خواهید کد از طریق پیامک برای شما ارسال شود گزینه text message و اگر مایلید از طریق تماس ارسال شود phone call را بزنید.

• قسمت پایانی هم مربوط به ارسال خبرنامه و تبلیغات است، اگر مایل به دریافت تبلیغات نیستید تیک گزینه‌ها را بردارید، در نهایت هم کد امنیتی را وارد کنید.

۴- پس از تکمیل فرم، ایمیلی حاوی دو کد ۶ رقمی برای شما ارسال می‌شود، آن را در دو مرحله (ابتدا کد ایمیل و سپس کد SMS) وارد کنید. Continue بزنید.

ساخت اپل آیدی با گوشی

خب کار ساخت اپل ایدی در این‌جا تمام می‌شود، اما با این حال وقتی با این روش اپل آیدی می‌سازید در اولین لاگین در آیتونز یا دستگاه‌های دیگر، می‌بایست اطلاعات زیر را وارد کنید:

• در اینجا اطلاعات کلی مربوط به apple id خود را می‌بینید. در قسمت چهارم این صفحه بخشی با عنوان payment & shipping وجود دارد. گزینه Edit در سمت راست را بزنید.

چگونه اپل آیدی بسازیم

• در قسمت کشور دقت کنید که حتماً United states را انتخاب کرده باشید.

• در قسمت payment method یا روش پرداخت حتماً None را انتخاب کنید.

• در قدم بعدی نام و نام خانوادگی، آدرس (توجه داشته باشید که شما کشور آمریکا را انتخاب کردید بنابراین آدرس می‌بایست مرتبط با آن کشور باشد)؛ آدرس برای اپل آیدی حتما نباید واقعی باشد بلکه می‌توانید از آدرس‌های جعلی سایت‌هایی مثل fakeaddressgenerator که در همین مقاله در ادامه لینک آن قرار داده شده استفاده کنید.

نحوه ساخت اپل آیدی

نمونه‌ای از آدرس جعلی:

طریقه ساخت اپل آیدی

طبق همین آدرس که بعنوان مثال آورده شده، قسمت آدرس در فرم را تکمیل کنید:

• در بخش Street عدد سطر اول مثلاً “۸۵۲ Webster Street” را وارد کنید.

• بخش Apt, Suit, Bldg را می‌توانید خالی بگذارید.

• در بخش City نام شهر مثلاً ” Jamesburg” را وارد کنید.

• نام ایالت را مطابق آدرس دریافتی از سایت وارد کنید، مثلاً “New Jersey”.

• در بخش Zip Code یا کدپستی عددی که نوشته شده را وارد کنید، مثل ” ۰۸۸۳۱ ” در این مثال.

• در بخش Phone Number شماره تلفن را بنویسید، مثلاً ” ۷۳۲-۶۰۵-۲۹۵۱″.

در قسمت بعدی، گزینه‌ی copy billing address را تیک بزنید تا دقیقاً همان اطلاعات بالا در فیلدهای Shipping Address هم کپی شود. در نهایت گزینه save در سمت راست قسمت payment & shipping را بزنید تا اطلاعات ذخیره شود.

تبریک می‌گویم! حساب اپل آیدی شما رسماً ثبت شد و قابل استفاده است، حالا می‌توانید از آیدی خود برای دستگاه‌های اپل مختلفی که دارید بهره ببرید.

ساخت اپل آیدی رایگان با گوشی

یک روش ساده دیگر ( ساخت اپل آیدی رایگان با گوشی ) برای ساختن اپل آیدی وجود دارد که مناسب افرادیست که نه با ساخت اپل آیدی از طریق سایت رابطه خوبی دارند و نه آیتونز را می‌پسندند و یا شاید کامپیوتر هم در دسترس‌شان نباشد! نحوه ساخت اپل آیدی ۲۰۲۰ چند تفاوت کوچک با سال‌های قبل دارد که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم. ساده‌ ترین روش ساخت اپل آیدی ۵ مرحله دارد، در ادامه به آموزش ساخت apple id با گوشی به همراه تصویر می‌پردازیم:

قبل از شروع ساختن اپل ایدی با ایفون از اتصال اینترنت خود مطمئن شوید، یک ایمیل معتبر و شماره مجازی یا واقعی هم آماده داشته باشید.

۱- وارد قسمت تنظیمات (Setting) شوید و گزینه Sign in to your iPhone را انتخاب کنید.

ساخت اپل آیدی رایگان

۲- گزینه Don’t have an Apple ID or forget it را انتخاب کنید

درست کردن اپل ایدی

۳- گزینه Create New Apple ID  را انتخاب کنید

نحوه ساخت apple id

۴- این مرحله مشابه مراحل ثبت اطلاعات در ساخت اپل آیدی با آیتونز است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

• برای ساختن اپل ایدی با گوشی ،ایمیل شخصی و پسورد (ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی + اعداد) را وارد کنید. قسمت agree to terms and conditions که به معنای موافقت با قوانین و مقررات اپل است را قبول کرده و دکمه Next را بزنید.

آدرس برای اپل آیدی

• در صفحه بعد فیلدهای مربوط به اطلاعات شخصی: First name (نام)، Last name (نام خانوادگی) و Date of birth تاریخ تولدتان به میلادی را وارد کرده و سپس Next را بزنید.

ساخت اپل آیدی 2020

• اگر به دریافت ایمیل های اطلاع رسانی یا تبلیغاتی علاقه‌ای ندارید قسمت apple update را خاموش کنید و Next را بزنید.

• در صفحه بعد نوبت به وارد کردن آدرس و شماره تلفن می‌رسد، همانطور که گفته شد باید آدرس آمریکا را وارد کنید، آموزش این کار در همین مقاله آورده شده است.

• در قسمت روش پرداخت None را بزنید.

• در این مرحله باید برای دریافت sms احراز هویت شماره موبایلی را وارد کنید، از آنجایی که پیش شماره ایران در لیست وجود ندارد به سایت receivesms بروید و به دلخواه یکی از شماره‌های آمریکا را انتخاب کنید. روی گزینه Read SMS در مقابل شماره مورد نظر ضربه بزنید، کد وریفای را بردارید.

ادرس امریکا برای اپل آیدی

• بعد از وارد کردن کد، اینباکس ایمیل خود را چک کنید و کد ۶ رقمی را در فیلد code کپی کنید، verify را بزنید و در نهایت دکمه continue را بزنید.

۵- تبریک! به همین سادگی اپل ایدی شما ساخته شد!

 

بیشتر بخوانید : جدیدترین تبلت های هواوی ۲۰۲۱

تبلت میت پد پرو 2 هواوی با تراشه کرین 9000 از راه می رسد | رسانه کلیک

 

اموزش ساخت اپل ایدی با آیتونز

ساخت اپل آیدی با کامپیوتر و با استفاده از آیتونز بهترین روش برای ساخت اپل آی دی است. قبل از هر چیز ابتدا باید آیتونز را دانلود کنید.

۱) در اموزش ساخت اپل ایدی با ایتونز ابتدا از نوار منو در بالای صفحه رایانه خود یا در بالای پنجره iTunes ، Account > Sign In را انتخاب کنید.

ساخت اپل ایدی با ایتونز

۲) روی Create New Apple ID کلیک کنید. اطلاعات خود را وارد کنید، سپس روی ادامه کلیک کنید.

ساخت اپل آیدی از طریق سایت

۳) صفحه خوش آمدگویی نشان داده می‌شود، روی گزینه continue کلیک کنید.

۴) ایمیل (Email)، رمز عبور دلخواه (password)‌، تکرار رمز عبور (verify) و کشور خود (country Region) را وارد کنید و گزینه terms and conditions که به معنای موافقت شما با شرایط و قوانین اپل است را تیک بزنید.

ساخت اپل آیدی با کامپیوتر

۵) در این مرحله باید اطلاعات شخصی خود مثل نام و نام خانوادگی و همچنین تاریخ تولد را وارد کنید. سه سوال امنیتی نیز وجود دارد که اگر در ورود به حساب با مشکل مواجه شدید یکی از راه‌های احراز هویت به شمار می‌رود. بنابراین، دقت کنید که سوال و جواب‌هایی انتخاب کنید که به یادتان بماند.

آموزش ساخت apple id

۶) در مرحله یکی مانده به آخری باید یک روش پرداخت انتخاب کنید که پیشنهاد ما گزینه None است به این معنا که هیچ کدام از روش‌های پرداخت ذکر شده را ترجیح نمی‌دهید.

۷) در این مرحله باید یک ادرس امریکا برای اپل آیدی ثبت کنید. از آدرس‌های جعلی در سایت‌های مختلف مثل Fake Address Generator هم می‌توانید استفاده کنید. آدرس و مشخصاتی که از این سایت‌ها برداشتید را در قسمت‌های مشخص شده در ایتونز وارد کنید و ادامه را بزنید.

apple id مجانی

۸) کد تایید ارسال شده به ایمیلتان را  verify کنید.

آموزش تصویری ساخت اپل آیدی

۹) در این مرحله پایانی کمی صبر کنید، continue را بزنید و وارد  store برنامه آیتونز شوید.

ساخت اپل آیدی رایگان با گوشی اندروید

ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن

در ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن اگر برای ساخت اپل آی دی از نسخه‌های جدید آیتونز استفاده می‌کنید حتما برای ورود به اکانت خود به شماره تلفن معتبر نیاز خواهید داشت. اما آیا راهی هست که بدون شماره تلفن بتوانیم اپل آیدی بسازیم؟ بله، ساخت اپل ایدی بدون شماره هم امکان پذیر است.

اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر آیتونز استفاده کنید می‌توانید بدون شماره تلفن هم اپل ایدی بسازید. نسخه iTunes 12.10.5.12 برای این کار مناسب است. در ادامه با آموزش ساخت اپل آیدی رایگان با itunes 12 با ما همراه باشید.

۱- ورژن iTunes 12.10.5.12 را از سایت دلخواه دانلود و نصب کنید.

۲- وارد برنامه شوید و از قسمت account در نوار بالایی برنامه، sign in را انتخاب کنید.

۳- سپس، Create New Apple ID را بزنید.

۴- آدرس ایمیل معتبر و قابل دسترسی را وارد کنید. پسورد و همچنین تکرار آن در قسمت verify را وارد کنید. در باکس پایینی، در قسمت Country & Region کشور United States را انتخاب کنید، تیک گزینه terms and conditions و سپس دکمه ی Continue را بزنید.

۵- در صفحه personal information اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در باکس اول نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد میلادی. در ادامه نیز به سه سوال امنیتی پاسخ دهید. پیشنهاد می‌شود سوالات و جواب را در جایی ثبت کنید تا اگر روزی خواستید از طریق سوال امنیتی اکانت خود را بازیابی کنید آن را فراموش نکرده باشید. آخرین گزینه از این صفحه نیز Subscribe To Apple Emails است که با فعال کردن آن اخبار اپل و تبلیغات به ایمیل شما ارسال خواهد شد. فعال یا غیرفعال بودن این گزینه به دلخواه خودتان است.

بعد از تکمیل فرم، کلید Continue فعال می‌شود. کلیک کنید تا وارد مرحله‌ی بعد شوید.

۶- در این بخش در قسمت اول، گزینه None را انتخاب نمایید. در قسمت دوم، نام و نام خانوادگی، آدرس پستی را درج کنید( از سایت‌هایی مثل fakeaddressgenerator استفاده کنید، برای اطلاعات بیشتر قسمت نمونه‌ای از آدرس جعلی را بخوانید). الزامی برای پر کردن باکس‌های مربوط به Apt، suite و bldg وجود ندارد. سپس نام شهر و ایالت را انتخاب کنید و continue را بزنید.

۷- در مرحله نیمه نهایی باید اپل آیدی خود را تایید کنید. کد تایید به آدرس ایمیلی که در ابتدا وارد کردید ارسال می‌شود، پیام دریافتی حاوی کد ۶ رقمی است، کد را وارد کنید تا قسمت Verify فعال شود، روی آن کلیک کنید تا به اخرین مرحله راه یابید.

۸- در مرحله آخر، کمی منتظر شوید تا اپل ایدی ساخته شود. با زدن دکمه ی Continue وارد iTunes خواهید شد.

یکی از سوالات چالش برانگیز در اینجا اینست که آیا ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید امکان پذیرست یا خیر؟

ساخت اپل آی دی بدون iTunes یا iPhone هم امکان پذیرست. شما برای ساختن اپل آی دی به iPhone ،iPod ،iPad ،Mac یا سایر دستگاه‌های اپل نیازی ندارید. یک روش عالی برای افرادی که فقط دستگاه‌های اندروید، ویندوز یا کروم دارند وجود دارد تا بتوانند اپل ایدی خود را دریافت کنند. پس برای ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید به مراحل زیر توجه کنید.

۱- به گوگل پلی استور بروید و برنامه Apple Music را دانلود و نصب کنید

ساخت اپل آیدی با شماره ایران

۲- گزینه Agree را بزنید و سپس با زدن گزینه Continue وارد مرحله بعد شوید

آموزش ساخت اپل آیدی رایگان با itunes 12

۳- به بخش تنظیمات برنامه وارد شوید

ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید بدون شماره تلفن

۴- گزینه Sign in را بزنید و در بخش پایینی گزینه Create an Apple ID را انتخاب کنید

اپل آیدی رایگان اماده

۵- ایمیل، پسورد و تکرار آن و همچنین نام کشور (ترجیحاً آمریکا) را وارد کرده و وارد مرحله بعد شوید و گزینه Next را بزنید

فیلم آموزش ساخت اپل آیدی

۶- در مرحله Payment Method گزینه None را انتخاب کنید و آدرس آمریکا را با روش ذکر شده در  مقاله وارد کنید

۷- در نهایت به ایمیل خود بروید، ایمیل دریافتی اپل را تائید کنید

۸- اپل آیدی شما ساخته شد!

آیا اپل آیدی بخریم ؟

با وجود تحریم‌ها در کشور ما ممکن است نحوه ساخت اپل آیدی برای خیلی از افراد پیچیده و سخت به نظر بیاید و بخواهند این کار را به افراد دیگر و فروشندگان بسپارند و هزینه‌ای نیز در قبال درست کردن اپل ایدی بپردازند، به دو دلیل کارشناسان ما این کار را توصیه نمی‌کنند:

اول اینکه apple id مجانی است و تمام کاربران آیفون در سرتاسر دنیا آن را بطور رایگان تهیه می‌کنند، شما با استفاده از آموزش تصویری ساخت اپل آیدی در این مقاله می‌توانید به راحتی برای خود آی دی بسازید و دوم اینکه اگر بخواهید اپل ای دی بخرید یا ساخت آن را به فرد دیگری بسپارید اطلاعات اکانت شما به دست اشخاص دیگر می‌افتد و امنیت آیفون شما تهدید می‌شود.

نکته دیگری که باید در مورد آن آگاهی داشته باشید اینست که اپل ایدی هیچ نیازی به ویزا، مستر کارت، گیفت کارت و… ندارد. مواظب برخی از افراد سودجو باشید، ممکن است تحت این عناوین بخواهند هزینه اضافی از شما بگیرند و اپل آی دی را به شما بفروشند، پس به هیچ وجه قبول نکنید. شاید در روند ساخت اپل آیدی با اپل آیدی کارتی هم مواجه شده باشید، برای اینکه بدانید آیا اپل آیدی کارتی معتبر است یا نه و آیا خرید آن کار عاقلانه‌ایست مقاله اپل آیدی کارتی چیست ؟ مشکلات استفاده از آن را بخوانید.

در این مقاله یاد گرفتیم چگونه اپل آیدی بسازیم ، تجربیات شما در روند ساخت اپل ایدی چیست؟ شما به چه مشکلاتی برخوردید؟ نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با دوستانتان در ۱۹کالا به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چگونه اپل آیدی رایگان بسازیم؟

✔️ برای ساخت اپل آیدی با گوشی، شما به یک ایمیل معتبر و یک شماره موبایل نیاز دارید. به طور کلی از سه طریق می‌توانید اپل آیدی رایگان بسازید، از طریق 1- سایت 2- آیتونز 3- گوشی . آموزش هر سه روش به طور مفصل در مقاله توضیح داده شده است.

آیا ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن امکان پذیر است؟

✔️ بله، اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر آیتونز استفاده کنید می‌توانید بدون شماره تلفن هم اپل ایدی بسازید. نسخه iTunes 12.10.5.12 برای این کار مناسب است. در مقاله به آموزش ساخت اپل آیدی رایگان با itunes 12 پرداخته شده است.

ادرس امریکا برای اپل آیدی از کجا بیاوریم؟

✔️ آدرس برای اپل آیدی حتما نباید واقعی باشد بلکه می‌توانید از آدرس‌های جعلی سایت‌هایی مثل fakeaddressgenerator که در همین مقاله لینک آن قرار داده شده است استفاده کنید.

ساده ترین روش ساخت اپل آیدی کدام است؟

✔️ یک روش ساده برای ساختن اپل آیدی وجود دارد که مناسب افرادیست که نه با ساخت اپل آیدی از طریق سایت رابطه خوبی دارند و نه آیتونز را می‌پسندند و یا شاید کامپیوتر هم در دسترس‌شان نباشد! ساده‌ترین روش ساخت اپل آیدی ۵ مرحله دارد که با گوشی هم انجام می‌شود. به تنظیمات گوشی بروید و sign in کنید، گزینه Don’t have an Apple ID or forget it را انتخاب کنید، Create New Apple ID را انتخاب کنید، این مرحله مشابه مراحل ثبت اطلاعات در ساخت اپل آیدی با آیتونز است که در مقاله توضیح داده شده است.

آیا ساخت اپل آیدی با شماره ایران امکان پذیر است؟

✔️ از آن‌جایی که حتی شرکت اپل هم دست از سر تحریم کردن ایران برنداشته، متاسفانه ایران نیز جزء آن چند کشوریست که در لیست پیش شماره‌های آیفون جایی ندارد، بنابراین ساخت اپل آیدی با شماره ایران امکان پذیر نیست. با این حال باز هم جای نگرانی نیست و هنوز هم روش‌های جایگزین برای جبران این محدودیت وجود دارد که در مقاله به آن پرداخته‌ایم.

 

بیشتر بخوانید : مچ بند هوشمند آنر بند ۶

آی‌تی مای‌تی