کالاف دیوتی در پرونده تیراندازی یک مدرسه در آمریکا متهم شد

کدخبر: 15815
تیم ایتی مایتی - پرونده حقوقی تیراندازی در یک مدرسه در آمریکا، اکتیویژن را به آماده‌سازی و آموزش تیرانداز این حادثه و سوق دادن او به سمت اعمال خشونت آمیز متهم کرده است.
کالاف دیوتی در پرونده تیراندازی یک مدرسه در آمریکا متهم شد

تیم ایتی مایتی – پرونده حقوقی تیراندازی در یک مدرسه در آمریکا، اکتیویژن را به آماده‌سازی و آموزش تیرانداز این حادثه و سوق دادن او به سمت اعمال خشونت آمیز متهم کرده است.

درحالی که دو سال از اتفاق ناراحت کننده‌ی تیراندازی در مدرسه Uvalde با ۲۱ کشته و ۱۷ زخمی می‌گذرد، خانواده‌های قربانیان این حادثه پرونده حقوقی جدیدی را علیه اکتیویژن بلیزارد، متا و شرکت اسلحه سازی Daniel Defense تشکیل دادند که هر یک به سهم خود در این اتفاق متهم شدند.

بند سیلیکونی اپل واچ سایز 38/40/41

بند سیلیکونی اپل واچ سایز 38-40-41 ایتی مایتی بند سیلیکونی اپل واچ سایز 42/44/45/49

بازی‌های ویدیویی در وهله اول منبعی برای سرگرمی محسوب می‌شوند و کسانی که به هرطریق به فعالیت‌های خشونت آمیز یا دیگر اعمال وحشتناک متوسل می‌شوند، ذاتاْ با بازی‌های ویدیویی مرتبط نیستند. اما به هرحال گزارش شده است که تیرانداز این واقعه، از سن ۱۵ سالگی به بازی‌های Call of Duty علاقه داشته و حتی از همان اسلحه‌ای که در بازی وجود دارد استفاده کرده است.

شرکت متا نیز به تبلیغ این نوع فعالیت‌های در شبکه‌های مجازی متهم شده است اما اکثر اتهامات به سمت اکتیویژن بلیزارد و کارخانه اسلحه سازی Daniel Defense روانه شده است.

Koskoff سه متهم این پرونده را به‌عنوان «هیولای سه سر» خطاب می‌کند و ادعا می‌کند که آن‌ها باعث شدند تا تیرانداز این مدرسه در معرض اسلحه و خشونت قرار گرفته و راه‌های استفاده از آن را یاد بگیرد، تا درنهایت از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای حل مشکلاتش استفاده کند.

یادبود کشته شدگان تیراندازی در مدرسه کالاف دیوتی در پرونده تیراندازی یک مدرسه در آمریکا متهم شد

اکتیویژن به این اتهامات پاسخ داده است و ضمن ابراز همدردی عمیق با آسیب دیدگان آن، همچنان تأکید دارد که میلیون‌ها نفر بدون روی آوردن به اعمال خشونت آمیز و وحشتناک، صرفاً بازی خود را می‌کنند. اگر درنهایت این پرونده به ضرر اکتیویژن بلیزارد تمام شود، می‌توان تأثیر چشمگیری روی آینده‌ی صنعت بازی بگذارد. هرچند در گذشته پرونده‌های مشابه زیادی وجود داشتند که به نتیجه نرسیدند.

درحال حاضر اکتیویژن در آستانه عرضه بازی جدید کالاف دیوتی قرار دارد. طبق شایعات، این بازی وقایع جنگ خلیج فارس را بازگو می‌کند که ممکن است به نقطه اختلاف نظر دیگری تبدیل شود. اکتیویژن این بازی را به‌عنوان «فصل تاریک جدیدی» برای این سری توصیف و رسما نام آن را Call of Duty: Black Ops 6 معرفی کرده است. طبق شایعات، این بازی قرار است از روز عرضه در ایکس باکس گیم پس در دسترس قرار بگیرد.

اکتیویژن در رویداد Xbox Games Showcase پیش‌رو از Call of Duty: Black Ops 6 رونمایی خواهد کرد و نمایش مفصل بازی بلافاصله پس از پایان این کنفرانس آغاز خواهد شد. کنفرانس ایکس باکس رأس ساعت ۲۰:۳۰ یکشنبه، ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ به‌وقت ایران برگزار خواهد شد و طرفدارها احتمالا می‌توانند منتظر نمایش آثاری نظیر بازی Indiana Jones، بازی Flight Simulator 2024 و بازی Avowed باشند.

کالاف دیوتی در پرونده تیراندازی یک مدرسه در آمریکا متهم شد

نظر یادتون نره