یک راهکار خلاقانه و کم هزینه از کیف پول دات می

کدخبر: 16417
تیم ایتی مایتی - صرافی «کیف پول من» در این مقاله، راهکارهای و شاخص‌های مهم در خصوص تبدیل بیت‌کوین‌های خریداری شده به‌سایر ارزها را بررسی می‌کند.
 یک راهکار خلاقانه و کم هزینه از کیف پول دات می

تیم ایتی مایتی – صرافی «کیف پول من» در این مقاله، راهکارهای و شاخص‌های مهم در خصوص تبدیل بیت‌کوین‌های خریداری شده به‌سایر ارزها را بررسی می‌کند.

تبدیل بیت کوین خریداری شده به سایر ارزها فرآیندی است که شامل مبادله یک توکن یا ارز دیجیتال با رمزارز بیت کوین BTC بدون نیاز به خرید و فروش های چند مرحله ای و تنها با یک کلیک است. چنین فرآیندی علاوه‌بر امنیت و سرعت بیشتر، کارمزد کمتری داشته و خیلی از کاربران برای پرداخت هزینه های کمتر و صرفه‌جویی در زمان این فرایند را انجام می‌دهند. تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر به فرایند مبادله مستقیم یک ارز دیجیتال با ارز دیگر بدون دخالت هیچ صرافی کریپتو به فیات اشاره دارد. افراد برای صرفه‌جویی در زمان و پرداخت هزینه های کمتر، رمزارزها یا توکن های خود را به یکدیگر تبدیل می‌کنند. یک صرافی ارز دیجیتال بستری را برای خرید و فروش دارایی های رمزنگاری شده و توکن ها ارائه می‌دهد. این در حالی است که بسترهای مبادله و سوآپ، امکان تبدیل ارزهای دیجیتال بین دو طرف را ترتیب می‌دهند. برخی از معایب پلت فرم های سوآپ ارزهای دیجیتال، فقدان وجود یک نهاد حاکمیتی مرکزی و نگرانی‌های مربوط‌به حریم خصوصی کاربران است. کاربرانی که قصد انجام مبادله و سوآپ بین دو ارز دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم را دارند، درواقع با پرداخت بیت کوین، اتر دریافت می‌کنند و این فرایند بسیار سریع انجام می‌شود. این در حالی است که معاملات در صرافی های معمولی و با استفاده از ارزهای فیات، عموماً تا زمانی‌که سفارشات موجود با یکدیگر هماهنگ نشوند انجام نمی‌شود. به همین خاطر تبدیل بیت کوین خریداری شده به سایر ارزها با سرعت بسیار بالایی صورت می پذیرد و شما همچنین می‌توانید از سایت کیف پول من به خرید ارز دیجیتال دیگر هم اقدام کنید.

ساعت هوشمند مدل TK13 mini

ساعت هوشمند مدل TK13 mini ایتی مایتی 2

تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر (سوآپ) چگونه انجام می‌شود؟

سوآپ (Swap) به رویه ای اشاره دارد که شامل مبادله آسان یک ارز دیجیتال با همان ارزش با توکن یا رمزارز دیگر است. این فرایند، مشارکت افراد را در پروژه هایی را که می‌خواهند از آن‌ها حمایت کنند راحت‌تر می‌کند. بااین‌حال، هزینه کمتر تراکنش و تراکنش های سریع‌تر دو دلیل قابل‌توجه برای انتخاب مردم جهت انجام این فرایند هستند. افراد مختلف این کار را ازطریق پلت فرم های سوآپ و تبدیل رمزارزها مانند Shapeshift، Changelly، Airswap، Changenow و Swapy انجام داده و توکن های مورد نظر خود را به‌دست می آورند. در این پلت فرم ها می‌توان پروسه تبدیل بیت کوین خریداری شده به سایر ارزها را با سرعت بسیار بالایی انجام داد. این فرایند برای تهیه رمزارزهایی که حجم بازار پایینی دارند بسیار کاربردی است. درواقع این روش به افراد اجازه می‌دهد تا به‌راحتی به ارز دیجیتال مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. افراد یا سازمان ها ممکن است از خدمات سوآپ رمزارزها و تبدیل بیت کوین خریداری شده به سایر ارزها برای کسب اهداف زیر استفاده کنند:

  • کسب سود: این هدف باعث می‌شود کاربران ارزش بیشتری را از مبادله رمزارزهای بعدی به‌دست آورند. در این مورد، نوسانات بازار تاثیر قابل توجهی در فرایند دارد. تفاوت های ارزشی ناشی از نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال، کاربران را قادر می سازد تا سود قابل توجهی از مبادله های متفاوت و محاسبه شده ارزهای دیجیتال کسب کنند.
  • سوآپ و نگه‌داری: افراد می‌توانند توکن ها یا رمزارزهای کمتر شناخته شده را با قیمت مقرون‌به‌صرفه به‌دست آورند. در این مورد، استراتژی یا ترفند این است که کاربران ارز دیجیتالی را که پروژه ای با پتانسیل زیادی دارد، شناسایی کرده و آن را با ارزهای دیجیتال معروف مثل بیت کوین مبادله کنند. با افزایش محبوبیت پروژه ای که شناسایی کرده‌اند، ارزش توکن آن افزایش یافته و شخصی که تبدیل بیت کوین خریداری شده به سایر ارزهای کمتر شناخته شده را انجام داده، با سود و درآمد همراه می‌شود.

مزایا و معایب تبدیل بیت کوین خریداری شده به سایر ارزها

 یک راهکار خلاقانه و کم هزینه از کیف پول دات می

در این قسمت به معایب سوآپ و تبدیل BTC به سایر رمزارزها اشاره کرده ایم:

مزایای تبدیل و سوآپ رمزارزها به یکدیگر

  • سوآپ کردن و خرید بیت کوین تبدیل شده به سایر ارزها به کاربران کریپتو اجازه می‌دهد تا سبد ارزهای دیجیتال خود را با مبادله یک ارز دیجیتال با رمزارزی دیگر تنوع ببخشند. این امر به کاربران امکان می‌دهد تا ریسک خود را کنترل کرده و از فرصت های سرمایه‌گذاری در بازار حداکثر استفاده را ببرند.
  • پلت فرم های سوآپ با ارائه قابلیت مبادله سریع و بدون مشکل رمزارزها با یکدیگر، به کارایی کلی بازار کمک می‌کنند.
  • سوآپ ها نقش مهمی در بهبود قابلیت همکاری بین شبکه‌های بلاکچینی منحصر‌به‌فرد دارند.
  • سوآپ ها می‌توانند نقش مهمی در برخورد با آسیب پذیری های امنیتی یا مسائل موجود در یک بلاکچین ایفا کنند.
  • افراد مختلف می‌تواند با تبدیل بیت کوین خریداری شده به سایر ارزهای دیجیتال یا مبادله توکن ها با یکدیگر، سود قابل توجهی کسب کنند.
  • سوآپ و مبادله ارزهای دیجیتال باعث عدم وابستگی کاربران به واسطه های سنتی شده و دسترسی و مشارکت افراد در بازار را افزایش می‌دهد.

معایب تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر

  • ممکن است نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی وجود داشته باشد زیرا اکثر پلت فرم های سوآپ عمومی هستند.
  • اگر مشکلی در پروتکل تسهیل کننده مبادله رخ دهد، افراد ممکن است ارز دیجیتال خود را از دست بدهند.
  • از آنجایی که هیچ نهاد متمرکزی در اغلب پلت فرم های سوآپ وجود ندارد، ممکن است کاربران با مشکلاتی در پروسه کار خود مواجه شوند.
  • نقدینگی و نوسانات بازار ممکن است منجر به ضرر ناشی از مبادله و تبدیل بیت کوین خریداری شده به سایر ارزها شود.

 یک راهکار خلاقانه و کم هزینه از کیف پول دات می

تفاوت پلت فرم سوآپ و صرافی در چیست؟

تفاوت های بین پلت فرم های مبادله ارزهای دیجیتال (سوآپ) و صرافی ارزهای دیجیتال به شرح زیر است:

  • سوآپ و مبادله ارزهای دیجیتال بین دو طرف رخ می‌دهد. از سوی دیگر، صرافی ارزهای دیجیتال معاملات کریپتو را تسهیل می‌کند و ممکن است طرف دیگر یک معامله چندین نفر باشند.
  • معمولا پلت فرم هایی که مبادلات ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند غیرمتمرکز هستند. این در حالی است که اغلب صرافی های شناخته شده ارز دیجیتال متمرکز هستند.
  • پلت فرم های مبادله ارزهای دیجیتال، هزینه تراکنش کمتری را نسبت به صرافی های ارزهای دیجیتال تحمیل می‌کنند، زیرا در این پلت فرم ها دخالت اشخاص ثالث وجود ندارد.

سوالات متداول

لیکوئیدی در مبادله و سوآپ ارزهای دیجیتال به چه معنی است؟

لیکوئیدی در دنیای ارزهای دیجیتال به مقدار از دست رفته یا به‌دست آمده پول در اثر نوسانات بازار در زمان اجرای سفارش اشاره دارد. به عبارت دیگر، این اصطلاح برای توصیف تفاوت بین آنچه اتفاق افتاده و آنچه واقعاً رخ داده استفاده می‌شود.

آیا سوآپ و مبادله رمزارزها قابل ردیابی است؟

بله، افراد باید به خاطر داشته باشند که مبادله توکن ها یا رمزارزهای دیجیتال ازطریق پلت فرم های مبادله قابل ردیابی است. علاوه‌بر این، توجه به این نکته ضروری است که علاوه‌بر ردیابی تراکنش ها، مقامات مجری قانون حتی می‌توانند متوجه شوند چه کسی این فرایند را انجام می‌دهد.

یک راهکار خلاقانه و کم هزینه از کیف پول دات می

نظر یادتون نره