زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود ؟

کدخبر: 319
زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود؟ ممکن است ساعت و تاریخ ویندوز 10 شما به اشتباه نمایش داده شود و یا این‌که دائما تغییر کند. اینکه چرا زمان ویندوز شما درست کار نمی‌کند می‌تواند به دلیل باتری مرده آن یا یک ایراد در تنظیمات باشد. در این مطلب با روکیدا همراه باشید تا راه‌کارهای حل این مشکل را بررسی کنیم.
زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود ؟

زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود؟

ممکن است ساعت و تاریخ ویندوز 10 شما به اشتباه نمایش داده شود و یا این‌که دائما تغییر کند. اینکه چرا زمان ویندوز شما درست کار نمی‌کند می‌تواند به دلیل باتری مرده آن یا یک ایراد در تنظیمات باشد. در این مطلب با روکیدا همراه باشید تا راه‌کارهای حل این مشکل را بررسی کنیم.

3 دلیل اصلی اشتباه بودن زمان ویندوز

زمان ویندوز شما به طور کلی به 3 دلیل عمده می‌تواند اشتباه‌ نمایش داده شود. در ادامه مطلب بررسی خواهیم نمود که باتری CMOS چیست و چرا می‌تواند تنظیمات زمان را به هم بریزد؟ دلیل بعدی تنظیمات صحیح پیکربندی کردن منطقه زمانی است و مورد آخر که بررسی می‌کنیم همگام‌سازی صحیح زمان ویندوز است.

1-اشتباه بودن زمان ویندوز می‌تواند به دلیل باتری مرده CMOS باشد

زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود ؟ ایتی مایتی

اگر از نسخه PC برای ویندوز خود استفاده می‌کنید احتمالا باتری CMOS شما مرده است. CMOS مخفف Complementary Metal Oxide Semiconductor می‌باشد. اگر این باتری قدیمی‌ شده‌ باشد باید آن را تعویض کنید. این تراشه روی مادربورد شما سوار شده است. کار این باتری اطمینان حاصل کردن از ذخیره برخی داده‌ها حتی در هنگام خاموشی سیستم است.

مردن این باتری به معنی از دست دادن اطلاعاتی از قبیل اطلاعات زمان پس از هربار ری‌استارت است. زمانی که سیستم خاموش است و به برق متصل نیست وظیفه این باتری تامین انرژی برای نگه‌داری همین داده‌هاست. اگر باتری CMOS شما قدیمی شده به سادگی می‌توانید آن را تعویض کنید. برای این کار کیس خودرا باز کنید و از بخش بالای مادربورد باتری را جدا کرده و با تراشه‌ای جدید جایگزین کنید. از این پس بعد از یک‌بار تنظیم تنظیمات زمان ویندوز شما دیگر اشتباه نخواهد ماند.

2-تنظیمات اشتباه منطقه زمانی در ویندوز

زمان ویندوز شما برای چند دقیقه به درستی نمایش داده می‌شود اما بعد گذشت از یک ساعت یا بیشتر خراب می‌شود؟احتمالا تنظیمات منطقه زمانی ویندوز شما در بار اول که ریبوت کرده‌اید به درستی تنظیم نشده است. هرچقدرهم که به طور دستی آن را تنظیم می‌کنید باز بهم می‌ریزد. برای حل این مشکل روی ساعت ویندوز خود کلیک راست کنید و گزینه Adjust date/time را انتخاب کنید. همچنین روش دیگر دسترسی به این بخش به این شرح است: Settings > Time & Language > Date & time

زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود ؟ ایتی مایتی

حالا به پنجره تنظیم تاریخ و زمان منتقل شده‌اید از ای بخش بررسی نمایید تا اطلاعات به‌درستی تکمیل شده باشند. هر دو گزینه Set time zone automatically و Adjust for daylight saving time automatically را فعال کنید. نگران تنظیم دستی مجدد آن نباشید. در نهایت زمان ویندوز را با انتخاب گزینه Sync now همگام‌سازی مجدد کنید.

3-همگام نبودن منطقه زمانی در ویندوز

در صورتی که منطقه زمانی ویندوز شما به درستی همگام‌سازی نشده باشد می‌تواند دلیل بعدی اشتباه بودن نمایش تاریخ و ساعت در ویندوز شما باشد. برای حل این مشکل ابتدا لازم است مطمئن شوید که تنظیمات زمان ویندوز شما با سرور صحیحی همگام می‌شود. ابتدا به تنظیمات (Settings) و سپس به زمان و زبان (Time & Language) و در مرحله بعد به بخش منطقه (Region) و نهایتا گزینه Additional date, time & regional settings را از سمت راست انتخاب کنید. اکنون به ظاهر قدیمی کنترل پنل وارد شده‌اید.

زیر گزینه Date and Time روی Set the time and date کلیک کنید. زمانی که پنجره‌ای جدید باز شد، تب Internet Time را انتخاب نمایید. روی Change Settings کلیک کنید و اگر نیاز است سرور را تغییر دهید.

زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود ؟ ایتی مایتی

برای اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن همگام‌سازی کلید ویندوز را فشار دهید و در منوی استارت services را جستجو نمایید و سپس اجرا کنید. در پنجره باز شده سرویس‌ها گزینه Windows Time را در ستون اسامی پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود ؟ ایتی مایتی

در پنجره باز شده در قسمت Startup type گزینه Automatic را انتخاب کنید. سپس گزینه Start را انتخاب کنید و در آخر Ok را بزنید تا تغییرات شما دخیره شود.

زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود ؟ ایتی مایتی

اشتباه بودن زمان ویندوز می‌تواند به دلیل وجود یک بد افزار باشد

و این تیر خلاص ماجراست. چرا که حذف بدافزارها گاهی بسیار سخت می‌شود. اگر تمامی تنظیمات زمان ویندوز را انجام دادید و بازهم دچار مشکل هستید یک بدافزار در ویندوز شما درحال زندگیست! برای حل این مشکل باید یک نرم‌افزار اسکن‌کننده بدافزار نصب کنید. زمانی که نصب شدند باید در حالت بوت و حالت امن ویندوز (Safe Mode) آن‌ها را اجرا کنید. بسیار اهمیت دارد که در حالت Safe Mode آز آن‌ها استفاده کنید زیرا در این حالت بد افزارها کمتر می‌توانند از شما فرار کنند.

زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود ؟ ایتی مایتی

زمان ویندوز 10 شما اشتباه نمایش داده می‌شود ؟

نظر یادتون نره

اخبار مرتبط