نقد و بررسی گوشی Mi A1 شیائومی

کدخبر: 872

تیم ای تی مای تی – پروژه Android 1 گوگل در سال ۲۰۱۴ معرفی شد ولی این پروژه هیچ وقت نتوانست در مسیری که شرکت برای آن تعیین کرده بود حرکت کند تمرکز این پروژه بر روی بازارهای در حال توسعه مانند هند بود و هدف نهایی این پروژه فروش گوشی های میان رده که

نقد و بررسی گوشی Mi A1 شیائومی

Xiaomi Mi A1 review: Look out Europe, Xiaomi's coming

تیم ای تی مای تی – پروژه Android 1 گوگل در سال ۲۰۱۴ معرفی شد ولی این پروژه هیچ وقت نتوانست در مسیری که شرکت برای آن تعیین کرده بود حرکت کند تمرکز این پروژه بر روی بازارهای در حال توسعه مانند هند بود و هدف نهایی این پروژه فروش گوشی های میان رده که از اندروید خام گوگل استفاده می کنند بود. چندین گوشی ناامیدکننده از تولیدکنندگان محلی با توجه به حضور سخت گیرانه گوگل تولید شد اما هیچ یک از این گوشی ها نتوانستند اهداف و برنامه های گوگل را پیاده سازی کنند. گوگل با همکاری شیائومی پروژه Android 1 را مجدداً راه اندازی کرد و البته در کنار این همکاری از گوشی های Moto X4 و HTC U11 Life نیز استفاده کرد. کاملاً واضح است که هدف این پروژه دیگر تنها ارائه گوشی های ابتدائی نمی باشد. گوشی میان رده شیائومی Mi A1 به عنوان محصولی شناخته می شود که توسط شیائومی ساخته شده و قدرت خود را از گوگل دریافت کرده است. این به معنا است که شیائومی برای اولین بار از رابط کاربری اختصاصی خود یعنی MIUI استفاده نکرده است در ادامه با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی گوشی Mi A1 بپردازیم.

طراحی

Android One-powered Xiaomi Mi A1 is now available in Malaysia for RM1099,  hands-on pics included | TechNave

طراحی گوشی MI A1 همانند سایر گوشی های شیائومی می باشد اما به نظر می رسد که در طراحی آن ظرافت بیشتری به کار رفته است. بدنه تمام فلزی این گوشی حس فوق العاده ای را به شما منتقل می کند. این گوشی با ضخامت ۷٫۳ میلیمتری خود باریک به نظر می رسد. گوشی MI A1 با داشتن وزنی معادل ۱۶۵ گرم و همچنین ابعاد مناسب به راحتی در دست شما جا می شود و شما می توانید به آسانی با آن کار کنید همچنین باید گفت که گوشه های گرد گوشی و نوع طراحی کناره های گوشی باعث شده است که این گوشی فوق العاده خوشدست باشد.

در پشت گوشی همانند سایر محصولات شیائومی شاهد حضور یک دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشت را مشاهده می کنیم. به طور کلی گوشی MI A1 دارای جذابیت های چشمگیر به همراه یک سری امکانات شسته و رفته می باشد می توان به اسپیکر مشبکی که بسیار مناسب طراحی شده و خطوط آنتن در پشت گوشی اشاره کرد. به نظر می رسد این گوشی یکی از زیباترین گوشی های تولید شده توسط شیائومی می باشد. البته باید گوشی های سری MIX را نادیده بگیریم. باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی Mi A1 بسیار شبیه گوشی آیفون ۷ پلاس می باشد. بسیاری از شرکت های چینی در طی سال گذشته از این طرح استفاده کرده اند و به همین دلیل ما انتظار داشتیم که شیائومی از یک طرح جدید استفاده کند اما با این حال نمی توان به این شرکت خورده گرفت.

 

بیشتر بخوانید : شرایط جدید آیفون ۱۳

اطلاعات جدیدی از نسل بعدی آیفون SE و آیفون 13 منتشر شد | دیجی‌کالا مگ

صفحه نمایش گوشی Mi A1

3D model Xiaomi Mi A1 Black | CGTrader

گوشی MI A1 دارای یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی IPS می باشد. شرکت شیائومی برای زیباتر کردن صفحه نمایش این گوشی از صفحه نمایش های ۲٫۵ D استفاده کرده است. صفحه نمایش این گوشی دارای کیفیت FULL HD و تراکم پیکسلی ۴۰۳ppi می باشد. روشنایی صفحه نمایش این گوشی حتی برای مشاهده در زیر نور خورشید می باشد. به طور مشخص روشنایی صفحه نمایش این گوشی بهترین نیست. مخصوصاٌ به خاطر صفحه نمایش انعکاسی آن. همچنین در زیر تابش مستقیم نور خورشید رنگ ها کمی به سفیدی می زنند. و همچنین مانند سایر گوشی های شیائومی که با رابط کاربری MIUI تولید شده اند دارای حالت مطالعه نمی باشد. صفحه نمایش گوشی Mi A1 بسیار زنده و روشن می باشد. گرافیک آن بسیار خوب به نظر می رسد و متن ها در این صفحه کاملاً مشخص و واضح می باشند. تولید رنگ می توانست بهتر باشد اما این مسئله برای بسیاری از کاربران ایجاد مشکل نمی کند مگر اینکه گوشی را در کنار یک صفحه نمایش بهتر قرار دهند.

عملکرد

خرید ، قیمت و مشخصات گوشی شیائومی می ای وان (xiaomi Mi A1)

شیائومی در گوشی MI A1 از پردازنده ۸ هسته ای قابل اعتماد اسنپدراگون ۶۲۵ شرکت کوالکام استفاده کرده است. این شرکت پیش از این، از این پردازنده در گوشی های Redmi Note 4 و Mi MAX2 استفاده کرده بود. هرچند بعضی از افراد انتظار داشتند که شیائومی از پردازنده های جدیدتری مانند اسنپدراگون ۶۳۰ و یا ۶۶۰ استفاده کند اما با این حال پردازنده ۶۲۵ همچنان یک انتخاب مناسب می باشد برای یک پردازنده میان رده این پردازنده دارای قدرت و عملکرد مناسبی می باشد. این پردازنده با سرعت ۲ گیگاهرتز به همراه ۴ گیگابایت رم می تواند تمامی فعالیت های روزانه یک کاربر را به آسانی انجام دهد همچنین سخت افزار این گوشی به اندازه کافی قدرتمند است تا بتواند بیشتر بازی های گرافیکی را انجام دهد. به دلیل استفاده از اندروید خالص در این گوشی و سبکتر بودن آن نسبت به MIUI باید گفت که سرعت عملکرد گوشی بالاتر می باشد. شیائومی ادعا کرده است که در این گوشی از صفحات گرافیکی ۲ لایه استفاده کرده است تا از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کند ما در هنگام انجام بازی آن هم در یک مدت زمان طولانی گرمایی را احساس نکردیم هرچند در هنگام استفاده از نقشه گوگل و مسیریابی با آن گوشی کمی داغ شد.

سخت افزار

Here's the list of Higher radiation emitting smartphones! | tea-talk.in

گوشی شیائومی Mi A1 دارای یک حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت می باشد که این میزان از حافظه برای بسیاری از کاربران کافی می باشد با این حال شما می توانید از یکی از اسلات های سیمکارت برای قرار دادن کارت حافظه جانبی استفاده کنید. این قابلیت هرچند برای بعضی از کاربران مناسب می باشد اما بسیاری استفاده از این روش را در گوشی های هوشمند نمی پسندند.
گوشی شیائومی MI A1 مجهز به سنسور مادون قرمز می باشد که شما با استفاده از آن می توانید بسیاری از وسایل را کنترل کنید. کیفیت صدای خروجی این گوشی نیز چه در هنگام استفاده از اسپیکر و چه در هنگام اسپیکر خود گوشی مناسب و رضایت بخش بود .

باتری

Xiaomi Mi A1 XDA Review: Android One and Xiaomi Hardware Result in a  Delightful & Affordable Stock Experience

گوشی شیائومی Mi A1 دارای یک باتری ۳۰۸۰ میلی آمپری می باشد که عملکرد آن نیز در مقایسه ما بسیار مطلوب و مناسب بود هرچند این عملکرد را نمی توان بالاتر از متوسط دانست. با توجه به استفاده از اندروید خالص در این گوشی مدت زمان حالت آماده به کار این گوشی بسیار بالا رفته است. در تصاویر بالا شما می توانید عملکرد باتری این گوشی را در هنگام استفاده از شبکه ۳G مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که اگر شما از شبکه ۴G استفاده کنید نتایج پایین تر از نتایج بدست آمده در تصاویر بالا می باشد. گوشی شیائومی Mi A1 همچنین از فناوری شارژ سریع شرکت کوالکام استفاده می کند و شما با استفاده از شارژر ۲ آمپری آن گوشی را در کمتر از ۲ ساعت به طور کامل شارژ کنید که این مسئله خوب می باشد اما فوق العاده نیست.

بیشتر بخوانید :مشخصات فنی گوشی گلکسی A82

تصاویر لو رفته از گلکسی A82 زبان طراحی آشنای آن را نشان می‌دهند | دیجی‌کالا  مگ

دوربین

Xiaomi Mi A1 Review

در گوشی شیائومی Mi A1 از یک دوربین دوگانه استفاده شده است. این اولین گوشی میان رده نیست که از دوربین دوگانه استفاده می کند اما اولین گوشی می باشد که از قابلیت زوم اپتیکال استفاده می کند. دوربین دوگانه این گوشی دارای یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز دارای زاویه ی گسترده و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با لنز تله فوتو می باشد. در کنار این دوربین نیز از یک فلش LED دوتایی استفاده شده است. در شرایط نوری مناسب دوربین گوشی Mi A1 موفق به گرفتن تصاویر بسیار فوق العاده ای می شود. تصاویر ثبت شده توسط این گوشی شفاف بوده و هیچگونه مشکل آزار دهنده ای در تصاویر مشاهده نمی شود. در شرایطی که نور محیط کم باشد در تصاویر مقداری نویز و کاهش کیفیت مشاهده می شود و همچنین برخلاف شرایط نوری مناسب رنگ ها نیز در اینجا خوب سبز نمی شوند. استفاده از فلش باعث می شود کیفیت تصاویر گرفته شده در نور کم بهتر شود. از آنجائی که گوشی Mi A1 دارای قابلیت فوکوس خودکار می باشد ممکن است در هنگام مشاهده تصاویر مختلف در ابتدا با کمی تأخیر مواجه شوید. اما هنگامی که فوکوس انجام شد به این نتیجه می رسید که این تأخیر ارزش صبر کردن را دارد. دوربین جلویی این گوشی نیز دارای یک سنسور ۵ مگاپیکسلی می باشد که می تواند سلفی های مناسبی را برای شما ثبت کند. جزئیات و کیفیت رنگ مناسب می باشد اما نمی توان آن را با بسیاری از گوشی های موجود در بازار مقایسه کرد. اگرچه گوشی Mi A1 از اندروید خالص استفاده می کند با این حال شیائومی استفاده از اپلیکیشن دوربین خود را پیشنهاد می کند. اپلیکیشن دوربین شیائومی دارای تنظیمات و امکانات کمی می باشد. اپلیکیشن دوربین شیائومی حالت هایی را مانند پانوراما، دستی ، سلفی گروهی و … را می دهد که شما با استفاده از این روش ها تصاویر مورد نظر خود را ثبت کنید.